Merk & Strategie

Bonenoffensief Hak betaalt zich uit: 14 procent in de plus

Roderick Mirande, redactie | 6 januari 2016, 16:20

Het Jaar van de Peulvrucht is maar net begonnen, nu al heeft Hak goed bonennieuws.

2016 is door de Verenigde Naties uitgeroepen tot het Internationale Jaar van de Peulvrucht. De organisatie wil in 32 landen de boodschap overbrengen dat bonen lekker, gezond en duurzaam zijn.  De officiële aftrap van het Jaar van de Peulvrucht is op 6 januari. In Nederland wordt de campagne gevoerd door de Blije Boon: een initiatief van het Nationaal Comité Bonen, een samenwerking van de , retail en bonenfabrikanten. Hak is er daar één van. 

Maar Hak trapte zijn eigen bonenjaar vorig jaar al af. Toen startte het met de campagne &;&; met in de hoofdrol televisiekok Herman den Blijker. Deze en andere hebben kennelijk hun vruchten afgeworpen, want Hak meldt dat het in 2015 met 14 procent is gegroeid in omzet in de categorie bonen. Daarmee is Hak marktleider in die overigens succesvolle categorie; de markt groeide met 8 procent.

Over de auteur

Roderick Mirande
Redacteur Merk & Strategie Lees meer over Roderick Mirande

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Hak Bonen erbij

Meer in channel Merk & Strategie

Volg ons


Van onze partners

Whitepapers

Populaire blogs

Adfo Events