Merk & Strategie

Blokker gaat Coolblue en Bol.com achterna met online verkoop witgoed

Roderick Mirande, redactie | 20 juli 2017, 14:48

De winkelketen breidt zijn assortiment uit met wasmachines, drogers en koelkasten.

Blokker start met de online verkoop van wasmachines. Het gaat daartoe in zee met  AO.nl, een gespecialiseerde webwinkel, die in 2001 in het VK in het leven werd geroepen door John Roberts. De keten is vanaf 2014 actief in Duitsland en sinds vorig jaar in Nederland. Blokker gaat geen wasmachines verkopen vanuit de fysieke winkels. De vandaag aangekondigde witgoedstrategie is online only. 

Lees hier een interview met Rob Minnée, Manager Marketplace bij Nextail Connect!, de e-commerce-tak van Blokker Holding.

 

Blokker begint met wasmachines en ook met drogers en koelkasten. In een later stadium wordt het witgoedassortiment mogelijk uitgebreid. In de officiële toelichting motiveert Blokker de stap met de wens om zijn marktpositie op het gebied van huishoudelijke producten verder te willen verstevigen.

Over de auteur

Roderick Mirande
Redacteur Merk & Strategie Lees meer over Roderick Mirande

Reacties op dit artikel (2)

Comment author avatar
Avatar

Henny Nieuwenhuis

(21 juli 2017, 12:48)
Dream on

Gerelateerde items Blokker E-Commerce Witgoed

Meer in channel Merk & Strategie

Volg ons


Van onze partners

Whitepapers

Populaire blogs

Adfo Events