Advertising

Bloemen in plaats van banners met adblocker van Bloemenbureau Holland

Rob Beemster, redactie | 26 september 2017, 17:24

Alternatieve adblocker toont kunstwerken van internationale artiesten.

Bloemenbureau Holland is uitgever van het online inspiratie magazine The Green Gallery. In samenwerking met UM Studios en Influencer Marketing Agency (IMA) heeft het nu een eigen adblocker gemaakt, The Green Gallery Green Screen, die ongewenste banners kan tegenhouden. In plaats daarvan krijgen de gebruikers 'florale kunstwerken' te zien, oftewel kunstwerken met bloemen en planten.
 
Twaalf florale kunstwerken
Voor de adblocker vroeg het Bloemenbureau Holland vier internationale artiesten (designer/trendspotter Geraldine Wharry, tattoo artist Henk Schiffmacher, fashion en jewelry designer Pagalle en het dj/graffity-duo Loco Dice en Hoxxoh) om zich te laten inspireren door de schoonheid van bloemen en planten. Dit leverde twaalf 'florale kunstwerken' op die exclusief zijn te verkrijgen via de adblocker.
 
The Green Gallery Green Screen adblocker is ontwikkeld voor de Nederlandse, Duitse, Engelse en Franse markt en heeft als doel de awareness voor bloemen en planten bij de Europese consument te verhogen. 
 
Alternatief voor adblockers
Het concept is bedacht door UM Studios. 'Een mediabureau dat een adblocker adviseert lijkt tegenstrijdig,' zegt Elias Reinheimer, strategy director van UM Studio: 'Het is onze ambitie om als creatief contentlabel onze klanten te blijven verrassen met vernieuwende concepten om doelgroepen te bereiken met relevante content. We bieden met dit concept een interessant alternatief voor mensen die al adblockers gebruiken.'
 

Voor de selectie van de  internationale artiesten tekende het Influencer Marketing Agency (IMA). De adblocker (voor Chrome, Firefox, Safari en Edge) en de website werden beide ontwikkeld door Superhero Cheesecake.

 

Over de auteur

Reacties op dit artikel (6)

Comment author avatar
Avatar

Cookie

(26 september 2017, 18:24)
Euhhh, drie jaar geleden al uitgebreid gedaan (en bekroond bij ADCN), Cookie Art:

http://www.adformatie.nl/nieuws/cookie-art-verdrijft-online-reclame

'Het is onze ambitie om als creatief contentlabel onze klanten te blijven verrassen met vernieuwende concepten'. Maar hou die ambitie vast, daar is niet mis mee.

Avatar

Frank

(26 september 2017, 20:12)
Geen nieuw concept, wel tot in de puntjes goed uitgevoerd.
Avatar

Rob Beemster

(27 september 2017, 10:57)
Dank voor de aanvulling. Altijd prettig om oplettende lezers te hebben.
Avatar

Hans Veenman

(28 september 2017, 11:48)
Zoiets zou er moeten komen voor de televisie. Dat er bij het begin van reclame automatisch een filmpje gaat draaien over iets wat je interesseert. Zodat je niet hoeft te zappen. Want een nadeel van zappen is dat je vaak van de ene reclamespot in de andere belandt. En als de reclame voorbij is, schakelt de tv-adblocker weer over op het programma waar je naar zat te kijken. Het zou perfect zijn.

Yes, I have a dream. Heb er desnoods nog wel wat geld voor over ook om op deze manier de reclame-ellende op televisie kwijt te raken.
Bovenstaand bloemenconcept vertrouw ik overigens niet, want het is de bedoeling 'doelgroepen te bereiken met relevante content', 'awareness' voor bloemen en planten bij de consument te verhogen en kennelijk florale kunstwerken dan wel meer bloemen en planten te verkopen. Zo vervang je de ene reclame door de andere en daar schiet je als websurfer natuurlijk niets mee op.
Avatar

Mike

(28 september 2017, 16:32)
@Hans
Wat jij wilt bestaat al Hans. Alleen heet het geen 'televisie'
Avatar

Han Snel

(5 oktober 2017, 9:12)
http://www.hansnel.nl
Mooi idee! De extensie geeft tijdens het surfen alleen wel wat problemen. Sites aanklikken via Google Shopping resulteert regelmatig in een foutmelding.

Meer in channel Advertising

Volg ons


Whitepapers

Populaire blogs

Adfo Events