Advertising

Bijenkorf lanceert meest persoonlijke bannercampagne ooit

Rob Beemster, redactie | 4 december 2017, 13:46

Achtervolg je vrienden en familie met een banner met joúw foto, naam en verlanglijstje. 

Om je eigen bannercampagne aan te maken ga je naar verlanglijst.debijenkorf.nl. Hier kun je een foto van jezelf uploaden en je naam invoeren, waarna je een verlanglijstje kunt samenstellen door te kiezen uit een selectie Bijenkorf artikelen. Dit verlanglijstje kun je vervolgens delen met bekenden, vrienden of familie via e-mail of Whatsapp.

Tot zover niet zo bijzonder. Echter, wie op de uitnodiging klikt en toestemming geeft voor het plaatsen van een cookie, krijgt de dagen daarna op uiteenlopende plekken de banner te zien met jouw foto, naam en cadeauwensen.

Deze manier van achtervolgen van de internetgebruiker is een bekende online marketingtechniek die bekend staat als remarketing of retargeting. Met remarketing benader je bezoekers die jouw website eerder hebben bezocht, met een (marketing)boodschap die herinnert aan producten die ze eerder hebben bekeken.

Het verschil met 'normale' retarging campagnes is dat de cookie (die de internetgebruiker identifeert als zijnde een potentiële klant) niet wordt geplaatst tijdens een bezoek aan een website, maar op uitnodiging van een goede bekende. Acceptatie van de uitnodiging fungeert als optin voor het activeren van jouw persoonlijke campagne.

Jouw persoonlijke verlanglijstje is zo op de meest uiteenlopende plaatsen zichtbaar. Moet de ontvanger natuurlijk geen adblocker hebben geinstalleerd. ;-).

Over de auteur

Reacties op dit artikel (1)

Comment author avatar
Avatar

Jeroen

(5 december 2017, 11:16)
Ik ben blij dat Adformatie me uitlegt wat retargeting is.

Meer in channel Advertising

Volg ons


Whitepapers

Populaire blogs

Adfo Events