Arla gooit synthetische rommel in de prullenbak

Claartje Vogel, redactie | 6 juli 2016, 9:55

Arla Naturals

DEAR Amsterdam ontwikkelde campagne voor nieuwe productlijn

Zuivelproducent Arla introduceert een nieuwe drink- en fruityoghurt zonder kunstmatige toevoegingen: Arla Naturals. Het Amsterdamse bureau DEAR bedacht daarvoor een campagne op tv en internet.

In de twee tv-commercials en online video’s laat Arla precies zien wat er in de nieuwe yoghurts zit: alleen maar natuurlijke ingrediënten. Voor de grap voegen ze op het laatst nog ‘wat chemisch gemodificeerd verdikkingsmiddel’ en ‘een scheutje synthetisch aroma’ toe. “En die kieperen we gelijk weer weg!” 

Credits: 

Bureau: DEAR Amsterdam 

Creatie: Marq Strooy, Robin Zuiderveld

Strategie: Willem Nas

Productie: Saskia de Lint 

Project manager: Aafke Viëtor

Regie: Erik de Koning (Chuck)

Offline en online edit: Erik Verhulst 

Muziek en sounddesign: Nando Eweg (Sounds Like Nando)

Packaging design: PROUDdesign

Verantwoordelijk bij Arla Foods: Susan den Boer, Ernesto Kerkhof 

Over de auteur

Claartje Vogel
Journalist en redacteur voor Adformatie, Tijdschrift voor Marketing en Tijdschrift voor Communicatie (Adfogroep). Lees meer over Claartje Vogel

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Arla Dear Campagne