Merk & Strategie

Ambitie Nestlé: economische kansen bieden aan 10 miljoen jonge mensen

Roderick Mirande, redactie | 20 september 2017, 15:30

Nestlé herformuleert ambities met het jeugdinitiatief ‘Nestlé needs YOUth’. Wat levert het Nederland op?

Nestlé kondigt een nieuwe ambitie aan voor haar wereldwijde jeugdinitiatief: Nestlé needs YOUth. Het concern wil in 2030 10 miljoen jonge mensen over de hele wereld geholpen hebben met het verschaffen van toegang tot economische kansen. Het wereldwijde initiatief brengt volgens Nestlé alle inspanningen samen die het zelf en met anderen onderneemt om jongeren over de hele wereld te ondersteunen, waaronder de Alliance for YOUth.

Arbeidsmarkt plús entrepreneurshap
Om de 2030-ambitie te bereiken, zegt Nestlé het initiatief een bredere scope te geven. ‘Naast inzetbaarheid op de arbeidsmarkt, richten we ons met “Nestlé Needs YOUth” ook op de ondersteuning van de volgende generatie agripreneurs en ondernemers. We streven er bovendien naar om innovatie te stimuleren via platformen zoals Henri@Nestlé, dat in het leven is geroepen om levens te verbeteren en bij te dragen aan een gezondere toekomst voor iedereen. [https://henri.nestle.com/about-henri]

Duurzame ontwikkelingsdoelstellinge
Ook kondigt Nestlé bij monde van ceo Mark Schneider aan dat het als eerste bedrijf deelneemt aan het 'Global Initiative on Decent Jobs for Youth', onder leiding van de International Labor Organization. Volgens Schneider is investeren in jongeren belangrijk om de duurzame ontwikkelingsdoelstellingen te bereiken. ‘Tegelijkertijd’, zegt hij, ‘is het een toekomstgerichte investering voor bedrijven, omdat het economieën en business stimuleert.’

Wat levert dat Nederland op?
Ook organiseerde Nestlé Nederland 128 zogeheten ‘Readiness for Work events’. Daarbij worden jongeren getraind in hun vaardigheden door bijvoorbeeld sollicitatietrainingen, mentoring, netwerkevents en cv workshops.

Tot 2020 committeert Nestlé Nederland zich aan het aannemen van 110 jongeren per jaar. Daarnaast komen er 65 stage- en leerplekken per jaar en worden er 35 Readiness for Work event per jaar georganiseerd. De in Nederland opgerichte Alliance for YOUth heeft de belofte gedaan om in drie jaar 7500 werk- en stagemogelijkheden aan jongeren aan te bieden en hen te helpen met trainingen en workshops.

So far
Sinds de start van het initiatief ‘Nestlé needs YOUth’ in 2013 zijn in Nederland 396 jongeren aan een baan geholpen bij Nestlé. Daarnaast hebben 181 jongeren er een stage of leerplek gekregen om zo relevante werkervaring op te kunnen doen, zegt het concern.

Beeld: Nestlé

Over de auteur

Roderick Mirande
Redacteur Merk & Strategie Lees meer over Roderick Mirande

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Purpose Nestlé Jongeren

Meer in channel Merk & Strategie

Volg ons


Van onze partners

Whitepapers

Populaire blogs

Adfo Events