Merk & Strategie

44% denkt positiever over Pepsi na het zien van die controversiële commercial

Kari-Anne Fygi, redactie | 25 april 2017, 9:24

Kendall Jenner komt er minder goed vanaf.

Onderzoeksbureau Morning Consult vroeg aan ruim 2.000 Amerikanen of ze anders over het merk dachten na het bekijken van Jenner-commercial die zoveel stof deed opwaaien, dat-ie na een dag alweer werd ingetrokken.

Wat blijkt?

44 procent is positiever over het merk.

25 procent zegt Pepsi in een negatiever daglicht te zien.

32 procent geeft aan waarschijnlijk meer Pepsi-producten te zullen kopen.

20 procent zegt juist minder te willen kopen.

 

Kendall Jenner, de ster in de commercial, komt er minder gunstig vanaf: 28 procent van de ondervraagden heeft na het zien van de commercial een minder positief beeld van haar.

Bron: The Drum

Over de auteur

Kari-Anne Fygi
Journalist, blogger, eindredacteur van Tijdschrift voor Marketing & Adformatie (Adfo Groep). Lees meer over Kari-Anne Fygi

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Pepsi

Meer in channel Merk & Strategie

Volg ons


Van onze partners

Whitepapers

Populaire blogs

Adfo Events