H&M Home

, redactie | 12 februari 2009, 14:06

Vanaf 19 februari kan men bij H&M niet alleen terecht voor goedkope kleding en accessoires, maar ook voor interieur textiel en accessoires onder de naam .

De eerste collectie is online verkrijgbaar in de landen waar reeds online shopping bij H&M mogelijk is, namelijk in Zweden, Noorwegen, Denemarken, Finland, Duitsland, Oostenrijk en Nederland.

De collectie bestaat o.a. uit beddengoed, tafellinnen, kussenovertrekken. Dit alles in verschillende materialen en in diverse kleuren. Het idee achter de Home collectie is dat H&M klanten, net zoals bij de kledingcollectie, items mixen en matchen met hun huidige interieur en design. Daarbij is de prijs-kwaliteit verhouding van groot belang, evenals oog voor detail en trends. In het staat meer achtergrondinformatie en ook foto’s van de producten.

Met H&M Home gaat H&M de concurrentie aan met . Ook is er een klein beetje competitie te bespeuren met dat andere grote bedrijf uit Zweden, de , waar online shopping nog steeds niet mogelijk is.

Over de auteur

Reacties op dit artikel (4)

Comment author avatar
Avatar

Kaska K.

(12 februari 2009, 18:12)
Toen ik het een tijdje geleden voor het eerst las, leek het me een slimme stap van H&M. Ik wist alleen niet dat Zara dit ook al had. Wanneer is dat gelanceerd? Heb ik dat nou gemist, of wisten anderen dit ook niet?

Terug naar de H&M. Ik denk dat de doelgroep hier wel op zit te wachten. Als de spullen echt in de typische H&M stijl zijn, denk ik dat het een enorm succes gaat worden.
Avatar

Toine v/d Heijden

(13 februari 2009, 0:13)
http://www.teksttuig.nl
Is al heel lang gaande. Eerst waren het de couturiers die met home-spulletjes kwamen: Dior (1955), Bulgari Home Design, Armani, Versace, Kenzo. Toen werden de Amerikanen actief in dit segment: Ralph Lauren, Calvin Klein, Hilfiger en Donna Karan. En inmiddels zijn ook de populaire modemerken ingestapt: Esprit, Mexx, Benetton, Zara en nu ook H&M. Dat is op zich dus niet zo opzienbarend. Veel interessanter is eens te kijken welk model gehanteerd wordt; licenties, collaborative commerce of alles in eigen beheer.
Avatar

Daniëlle Schouten

(12 februari 2009, 15:16)
Ben benieuwd wat je zelf van deze stap van H&M vindt Marloes. Kun je bijvoorbeeld aangeven hoe groot je de kansen vanuit doelgroep of marktperspectief inschat?
Avatar

marloes.wardenier@avro.nl

(12 februari 2009, 15:54)
Ik ben vooral erg benieuwd. In het persbericht hebben ze het over ongeveer 35 kussenhoesjes en 15 dekbedsets; dus ik heb geen idee wat de collectie gaat inhouden. Overigens denk ik wel dat het een succes kan worden, omdat de prijzen laag zijn.

Gerelateerde items H&m Online Shopping Interieur