Mensen & Carrière

David Vermeulen was single en begon zijn eigen datingsite, met succes

Pieter Paul van Oerle, blogger | 6 augustus 2015, 7:06

DatingsiteThe Inner Circle is nu op vier continenten actief.

In 2012 was hij single, en hij besloot in de onlinedatingwereld te duiken. Dat viel tegen. Onaantrekkelijke websites en apps en een kwalitatief laag aanbod waren zijn deel. De site die David Vermeulen vervolgens zelf oprichtte, is nu in bijna twintig steden op vier continenten actief.

schreef zich inmiddels in voor de . Op de UK Dating Awards werd The Inner Circle vorig jaar onderscheiden met de Best Newcomer Award – vooral vanwege het exclusieve karakter. “Britten houden van exclusiviteit.”

Handmatige selectie
David: “Je kunt je aanmelden op , maar voordat je kunt gaan daten, moet je worden toegelaten. Dat is een handmatige selectie die wij hier op kantoor doen. We omschrijven onze doelgroep als ‘high professionals’: ambitieuze  en inspirerende mensen die het meeste uit het leven willen halen. 90 procent is hoogopgeleid, maar dat is geen vereiste. Het voornaamste criterium is of iemand interessant is voor onze doelgroep om mee te daten. Dat zijn de mensen die we aan de man of vrouw willen brengen. De check kost ons telkens veel tijd, maar het is het zeker waard.”

Betaalde ambassadeurs
“We hebben een virale start gemaakt. De eerste aanmeldingen kwamen van vrienden van mijn studentenvereniging. Zij mochten alleen op uitnodiging lid worden, en in totaal maar vijf anderen uitnodigen. Die striktheid maakt het exclusief. We werden overspoeld met verzoeken om deel uit te maken van The Inner Circle. Nog steeds passen we deze strategie toe als we in een nieuwe stad voet aan de grond willen krijgen. We betalen ambassadeurs om mensen uit te nodigen en enthousiast te maken. Momenteel bezien we wie we daarvoor moeten hebben in New York.”

Evenementen
“In elke stad waar we actief zijn, organiseren we maandelijks evenementen. Altijd op een plek die net even anders is, zoals Butcher in Amsterdam of Milú in Den Haag. Omdat zij door ons een paar honderd mensen over de vloer krijgen, ontvangen wij een percentage van de omzet. In Londen organiseren we zelfs een betaald polo-evenement waar vijfhonderd singles naartoe komen.”

Functionaliteiten
“The Inner Circle toont aan de hand van jouw kenmerken relevante singles, gebaseerd op sekse, geografische locatie, interesses, hobby’s, of lievelingsplekken in de stad. Je kunt zien welke singles wanneer waar op vakantie gaan. Voor tien euro heb je twee weken een premiumaccount. Daarmee kun je winks uitdelen, zien van wie jij ze krijgt en chatten met andere singles. Dat kan gratis als je minimaal twee vrienden uitnodigt om zich aan te melden – en ze moeten accepteren.”

Team
“Doordat we met ambassadeurs werken, kunnen we ons eigen team heel klein houden. We werken met drie man vanuit De Balie. Eén collega organiseert de evenementen, de ander doet de backoffice van de website en de apps, en ik doe de sales en alles wat er bij een organisatie leiden komt kijken. Twee collega’s in Londen jagen de community aldaar aan. De voorkant van de app wordt in Kuala Lumpur gemaakt.”

Geboortekaartjes
“Dat The Inner Circle werkt, merken we aan de geboortekaartjes die we bijna wekelijks binnenkrijgen. Nu sturen we nog altijd een fles champagne, maar als het zo doorgaat, wordt het een duur grapje. En ja, zelf heb ik de liefde inmiddels gevonden – maar niet via mijn eigen concept.”

*) Dit is een artikel uit de serie voor de . Dit artikel schreef ik in samenwerking met mijn collega Bart van Wijchen.

Over de auteur

Pieter Paul van Oerle
Adviseur – Accenture Digital Lees meer over Pieter Paul van Oerle

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Innovation Awards David Vermeulen The Inner Circle

Meer in channel Mensen & Carrière

Volg ons


Van onze partners

Whitepapers

Populaire blogs