Merk & Strategie

11 keer de mooiste voorbeelden van klantenservice op social media

Diederik Broekhuizen, blogger | 11 november 2015, 14:37

Het meest creatieve werk op sociale media van de afgelopen week, door De Beste Social Media.

Allemaal leuk en aardig, al die grappige onderonsjes tussen klanten en bedrijven. We lachen ons rot. Maar het belangrijkste blijft de service. Wordt de klant echt geholpen? Wij zetten 11 knallende klantenservice voorbeelden voor je op een rij.

1. Erik houdt intens van AH Shine Wax en de webcare-afdeling van Albert Heijn zorgt ervoor dat hij zijn favoriete haarproduct weer kan gebruiken.

2. T-Mobile reageert op dit bericht van de boze David en weet het probleem mooi op te lossen. 

3. Coolblue ontving deze klacht over een koelkast en zorgde ervoor dat de koelkast toch nog werd geleverd. En hoe!

Coolblue

Coolblue

Coolblue

4. ING Nederland deed er alles aan om Julien te helpen bij het zoeken naar een meisje…

ING liefdesverhaal

ING liefdesverhaal

ING liefdesverhaal

5. Soms loont het om je klacht mooi te verwoorden, zoals Floris Mein in zijn bericht naar Auping. 

Auping

Auping

Auping

Auping

6. Eva wordt, ondanks dat het probleem al is opgelost, toch nog netjes geholpen door Simyo.

Simyo

7. Webcaremedewerkers geven ook vaker een weerwoord, bijvoorbeeld op deze tweet over de reclame van Vodafone.

Vodafone Webcare

8. Of ze geven op een bijdehand antwoord.

Bijdehand TMOBILE

9. Webcare kan soms een oplossing bieden aan de wat kleinere problemen.

Ikea Webcare

10. Maar het draait natuurlijk om een tevreden klant.

Webcare AH

Webcare AH 2

11. En soms hoeft de webcare eigelijk helemaal niets te doen…

Webcare KPN stekkers

In samenwerking met de Adfo Groep deelt oprichter Diederik Broekhuizen wekelijks een artikel dat eerder verscheen op . Het artikel van deze week werd geschreven door Dirkje Schobben.

Over de auteur

Diederik Broekhuizen
Oprichter van het platform De Beste Social Media Lees meer over Diederik Broekhuizen

Reacties op dit artikel (3)

Comment author avatar
Avatar

ANCO

(12 november 2015, 20:17)
Het geven van een weerwoord zoals bij punt 7 lijkt heel leuk, maar waar stopt het. Voor je het weet ben je onderdeel van een community discussie waar het merk op afstraalt. Ik zou hierin toch pleiten voor terughoudendheid
Avatar

Helen Jager

(27 november 2015, 16:53)
G-E-W-E-L-D-I-G! Ik wil ook een keer meedraaien in een webcareteam ;-))

Gerelateerde items Social Media Webcare Klantenservice

Meer in channel Merk & Strategie

Volg ons


Van onze partners

Whitepapers

Populaire blogs