8 artikelen |  blogger
Xavier van Leeuwe, Matthijs van de Peppel

Marketing executives bij NRC Media en auteurs van De Relatie-Economie.

Xavier heeft meer dan tien jaar ervaring in verschillende managementfuncties bij NRC, Telegraaf Media Groep en de Persgroep. Bij NRC ontwikkelde Xavier een klantgerichte en datagedreven cultuur. Vóór zijn carrière in marketing werkte hij enkele jaren als financieel en politiek journalist. Xavier begon zijn loopbaan als onderzoeker voor de Verenigde Naties in Genéve. Hij spreekt regelmatig op internationale congressen. Ook is hij een actieve blogger op het gebied van marketing en technologie voor INMA.org en publiceert hij een wekelijkse nieuwsbrief. Ga naar changemediaforgood.com om je hierop te abonneren. Xavier heeft een masterdiploma (cum laude) business administration van de Erasmus Universiteit Rotterdam en heeft ook een postdoctorale studie journalistiek afgerond aan dezelfde universiteit /////// Matthijs is ruim tien jaar werkzaam in de dagbladensector. Hij begon zijn carrière als oplagemarketeer en ontwikkelde zich tot webwinkelmanager, online marketeer en projectmanager. In zijn huidige positie als manager van het team voor data intelligence en CRM bij NRC Media vertaalt hij inzichten uit data naar beleid en is hij verantwoordelijk voor het verbeteren van de klantbeleving. Hij heeft een bachelordiploma Nederlandse taal en cultuur en een masterdiploma organisatiewetenschap van de Universiteit Utrecht. Hij volgde een postdoctorale opleiding business analytics and data scientist aan de Vrije Universiteit Amsterdam.

Artikelen van