Whitepaper - Bouwen aan een customer centric organisatie

Veel organisaties zijn ervan overtuigd dat de enige manier om succesvol te zijn en te blijven customer centricity is. Customer Centricity staat letterlijk voor het centraal stellen van de klant (en stakeholders) in een ondernemingsstrategie. Het is een strategisch concept van klantgerichtheid. Een groeiend aantal organisaties is op dit moment bezig om op enige wijze de klant centraal te zetten in de dienstverlening. Niet alleen de commercieel gedreven organisaties doen dat, ook overheden, ziekenhuizen en onderwijsinstellingen werken aan waarde voor de klant en waarde van de klant.

Een klantstrategie heeft consequenties voor de hele waardeketen
Het ontwikkelen van een klantstrategie is niet eenvoudig. Maar cruciaal voor iedere organisatie. Er moeten keuzes gemaakt worden die consequenties hebben voor de hele waardeketen. Service, marketing, verkoop en e-commerce processen zijn gericht op de optimale klantbeleving. De klant staat centraal, niet de producten of organisatie.

In dit whitepaper komen onder andere de volgende onderwerpen aan bod:

  • Wat betekent customer centricity voor een organisatie?
  • Waarom is customer centricity zo belangrijk?
  • In 9 stappen naar een optimale klantstrategie, het customer centric strategy model, bestaande uit
  • customer culture
  • value for the customer
  • customer experience
  • value for the organisation

Wil jij aan de slag met customer centricity in jouw organisatie? Download dan nu het whitepaper Bouwen aan een customer centric organisatie!

 

Bouwen aan een customer centric organisatie aanvragen

Wij attenderen u erop dat wanneer u een document downloadt of op een andere wijze informatie aanvraagt, u door de auteur kunt worden benaderd. Voor overige voorwaarden kunt u onze privacy statement en voorwaarden raadplegen.