door Beeckestijn Business School, partner | 18 januari 2017, 9:24 in Mensen & Carrière
Analytics Big Data Beeckestijn Business School

TravelBird - personalisatie met big data & analytics - clinic op 3 februari 2017

Beeckestijn Business School, partner | 18 januari 2017, 9:24

Personalisatie maakt het verschil - 'TravelBird, de makkelijkste manier om jouw ideale reis te vinden'. Om deze belofte waar te kunnen maken in de zeer competitieve vakantiemarkt, maakt Travelbird gebruik van big data en analytics om vanuit haar aanbod precies díe reizen aan te bieden die de circa 3,5 miljoen klanten in Europa concreet 1:1 aanspreken.

Graag nodigen wij u uit voor de clinic ‘TravelBird - Personalisatie met big data & analytics' door Rob Winters en George Herber op vrijdagochtend 3 februari 2017 van 9.30 - 11.30 uur bij Beeckestijn Business School in Leusden en hoor hoe Travelbird big data en analytics gebruikt om te personaliseren en het verschil te maken.

Rob Winters, head of BI bij Travelbird, presenteert tijdens deze clinic hoe hij en zijn team dat doen. Welke data worden daarvoor gebruikt, hoe bepaal je daar mee wat mensen interessant vinden? Maar ook: hoe voorkom je dat je alleen dezelfde soort reizen aanbiedt? En wat is het ideale moment voor die klant om jouw boodschap te ontvangen? Aansluitend vertelt George Herber van TopBI, hoe u concreet met big data & analytics aan de slag kunt gaan. Hoe pakt u zoiets aan? Hoe borgt u de business case, hoe houdt u de kern van de marketingvraag centraal en voorkomt u dat het een IT-feestje wordt? Welke keuzes kunt u maken? En hoeveel data heeft u eigenlijk nodig? Aan de hand van praktijkcases legt George uit welke valkuilen u tegen kunt komen en, belangrijker, hoe deze te omzeilen.

Na afloop is er een informele lunch waar u met Rob en George en de andere bezoekers van de clinic nog ideeën en bevindingen kunt uitwisselen. De ervaring leert dat daar nog behoorlijk goede inzichten uit komen, dus blijf gerust even hangen.

Over de sprekers

Rob Winters is sinds 2015 Head of Business Intelligence bij het succesvolle online reisbureau Travelbird. Daarvoor was hij Director Reporting & Anaytics bij Spil Games waar hij een analytische omgeving heeft opgezet om het gedrag van de 180 miljoen spelers te analyseren. Tevens is hij bij de Bijenkorf Head of Data Technology & Analytics geweest. Zijn lezing is in het Engels.

George Heber is programmamanager big data & analytics bij TopBI. Hij heeft in verschillende functies bij Hoogovens, SAS en HP ervaring opgedaan in de analytics wereld. In zijn laatste rol als internationaal sales manager van HP Vertica, heeft hij met meer dan 60 bedrijven samengewerkt die een big data analytics omgeving hebben ingericht.

Aanmelden

Kom op vrijdag 3 februari 2017 naar deze clinic bij Beeckestijn Business School. De clinic wordt gehouden van 09:30 uur tot 11:30 uur bij Beeckestijn Business School, Leusderend 30, 3832 RC te Leusden. Aansluitend wordt u een lunch aangeboden door TopBI. Inloop is mogelijk vanaf 09:10 uur. Deelname is gratis. Aanmelden voor de clinic kan via de website van Beeckestijn Business School.

Over Beeckestijn Business School

Beeckestijn Business School is hét opleidingsinstituut voor online marketing, communicatie & sales en klantgericht ondernemen en combineert strategie, theorie en praktijkkennis in kortdurende, praktische opleidingen op verschillende niveaus. Naast het geven van opleidingen op post-HBO en postdoctoraal niveau, biedt Beeckestijn Business School ook korte opleidingen die verdieping bieden binnen een vakgebied, branchespecifieke masterclasses en op maat gemaakte in-company trajecten.
Doel van Beeckestijn is het ontwikkelen en aanbieden van kortdurende hoogwaardige opleidingen waarbij de opgedane kennis direct in de praktijk kan worden ingezet.

#kennisdelen

Delen is vermenigvuldigen. Bij Beeckestijn Business School delen we graag onze vakkennis. Niet alleen via onze docenten en de colleges van de diverse opleidingen. Ook organiseren we regelmatig clinics; 2 uur durende kennissessies over een bepaald onderwerp die voor iedereen gratis toegankelijk zijn. Of we publiceren regelmatig whitepapers; kennisdocumenten over een bepaald onderwerp die gratis te downloaden zijn via onze website. Bij alle activiteiten houden we rekening met de praktische toepasbaarheid va de kennis die we aanbieden; we helpen u met tips & trics, stappenplannen of andere handige handvatten die u helpen de opgedane kennis direct te vertalen naar uw eigen situatie en werkomgeving.

Reacties op dit artikel (0)