door TBWA, partner | 22 juni 2017, 12:02 in Merk & Strategie

TBWA\NEBOKO ontwikkelt campagne voor Fonds Gehandicaptensport

TBWA, partner | 22 juni 2017, 12:02

Nederland kent meer dan 5 miljoen actieve sporters. 1,7 miljoen van deze sporters hebben een handicap waardoor ze in meer of mindere mate extra ondersteuning nodig hebben. Even gaan sporten is voor hen niet vanzelfsprekend.

‘Bij gehandicaptensport denkt iedereen aan de sportprestatie zelf. Niemand staat stil bij de extra inspanningen en alle faciliteiten die nodig zijn voorafgaand aan het sporten zelf. Dat verhaal wilden we graag een keer vertellen’ - Erik Falke, creative director TBWA\NEBOKO.   

De hoofdpersoon in de film is James, een 37-jarige zwemmer die beide benen verloren heeft. De lange draaidag vroeg veel van hem. ‘James keek de hele dag uit naar het draaien van het zwemgedeelte. De shots in het water waren voor hem veel minder zwaar dan het filmen in het sportcomplex. In die zin bevestigde de draaidag het idee van de film’.

De campagne kwam tot stand door een unieke samenwerking van vele partijen die belangeloos hebben meegewerkt. Bram Schouw van Bonkers deed de regie, de muziek werd gecomponeerd door Merlijn Snitker en ingespeeld door een orkest uit Macedonië.
 

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Dit is een bijdrage van

TBWA

Partner

Voor grote merken en merken die groot willen worden.

Lees meer over TBWA
Meer van deze partner
Nu op Twitter