door Sumis Company , partner | 28 september 2016, 10:12 in Merk & Strategie
vendor rating sumis Keuzestress

Welke leverancier is de beste keuze voor marketingmaterialen?

Sumis Company, partner | 28 september 2016, 10:12

Vendorrating als oplossing voor shoppen en offertes vergelijken

Als je producten met een stekker wilt vergelijken kijk je op kieskeurig.nl. En als je wilt weten welke verzekering de beste keuze is, ga je naar Independer. Maar voor marketeers is het vergelijken van leveranciers van marketingmaterialen nog niet zo eenvoudig. Verschillende offertes aanvragen en ‘shoppen’ kost veel tijd en moeite, terwijl je nooit de prestaties van alle producenten naast elkaar kan houden. Toch?

De ene drukker is snel, de ander goedkoop en sommigen focussen juist op kwaliteit of innovatie. Maar hoe weet je precies welke producent de beste keuze voor een printopdracht is? Vendorrating, oftewel het scoren van leveranciers op basis van hun prestaties, biedt dan uitkomst. Sumis Company heeft een vendorratingssysteem voor het eigen internationale netwerk dat bestaat uit meer dan 2.500 contracteerde partners in 28 productcategorieĆ«n. Hierdoor ontstaat een gedetailleerd beeld over de prestaties van producenten. En dat maakt rendabel shoppen bij leveranciers een stuk eenvoudiger!

Gedegen benchmark

Vendorrating is een handige tool bij de keuze voor het wegzetten van een opdracht. De beoordeling is onafhankelijk van emotie of voorkeur, waardoor je dus gegarandeerd bent van de beste keuze. Het werkt net als vergelijkingssites. Sumis meet de prestaties van leveranciers aan de hand van vier criteria: juistheid, tijdigheid, volledigheid en toegevoegde waarde. Zo beoordeelt Sumis meer dan 30.000 projecten per jaar: een gedegen benchmark. 

Waardevolle data 

Door jaar in jaar uit waardevolle data te verzamelen over de prestaties van leveranciers, is een gerenommeerd leveranciersprogramma ontstaan waarin de samenwerking met leveranciers op lange termijn geborgen is. Via een gedegen selectieprocedure adviseert Sumis klanten over de best passende leveranciers en de bijbehorende deals. De focus ligt daarbij op prijs-kwaliteitsverhoudingen die passen bij de wensen van onze relaties. Naast de gemeten prestaties is Sumis in samenwerking met FIRA Sustainability tevens gestart met het meten van de duurzame activiteiten van leveranciers in het kader van maatschappelijk verantwoord ondernemen. Zo kan je naast de beste prijs-kwaliteitverhouding of de voordeligste nu ook de meest verantwoorde leverancier selecteren. 

Geen appels en peren

De uitgebreide database van Sumis geeft inzicht hoe een producent scoort op kwaliteit, betrouwbaarheid en innovatie. Daarmee kan je een gedetailleerd beeld van de prestaties van alle leveranciers over de jaren heen vormen. Het gaat dus veel verder dan een offerte vergelijken. Ook leveranciers hebben baat bij het vendorratingsysteem. Via een portal hebben zij real time inzage in hun score en kunnen zich gericht verbeteren op bepaalde criteria. Bovendien maken zij kans op de award voor beste leverancier, die ieder jaar wordt uitgereikt. Dankzij vendorrating is appels met peren vergelijken nu echt verleden tijd.

appelsenperen

Reacties op dit artikel (0)

Dit is een bijdrage van

Sumis Company

Partner

Meer van deze partner
Nu op Twitter
  • Sumis
    Jammer dat het niet is wat je verwachtte @ItsSoMeNL onze klanten zijn erg tevreden over de tool. Hopelijk bevalt het tweede deel beter!