14 oktober 2016, 10:02 in Insights & Trends
Digital Marketing

Gartner maakt leider in Digital Marketing Analytics bekend

SAS Nederland SAS Nederland, partner | 14 oktober 2016, 10:02

Analist Gartner heeft bekendgemaakt welke leverancier er voorop loopt op het gebied van Digital Marketing Analytics. SAS werd daarbij voor de tweede keer op rij uitgeroepen tot leider.

SAS werd met name geroemd om zijn uitgebreide portfolio op dit gebied en omdat het zijn visie succesvol in de praktijk weet te brengen.  

De ervaringen die klanten hebben met een merk zijn steeds sterker verbonden aan hun loyaliteit. Daarom is het van belang dat marketeers in ieder kanaal consistent en persoonlijk zijn in de contacten met deze klanten. Of het nu gaat om online communicatie, de manier waarop een klant wordt benaderd in een winkel of interactie via een smartphone; bij alle touch points waar de klant in aanraking komt met het merk moet er een eenduidige ervaring zijn. Goede tools die dit kunnen ondersteunen zijn hiervoor onmisbaar.

Sterk portfolio in Customer Intelligence

Naast indrukwekkende praktijkervaring bij klanten heeft SAS een sterk portfolio opgebouwd op het gebied van Customer Intelligence. Onder meer met mogelijkheden voor predictive modeling. Hiermee kunnen marketeers hun klanten over alle kanalen beter volgen en begrijpen. SAS biedt daarvoor onder meer oplossingen voor data mining en text analytics. Verder zijn de SAS Customer Intelligence-toepassingen zowel gebruiksvriendelijk als datavriendelijk en geschikt voor gebruik door marketeers, analisten en data scientists. De data kan op verschillende manieren worden beheerd en gepresenteerd waarmee SAS tegemoetkomt aan specifieke eisen van gebruikers en projecten.  

Met de toepassingen van SAS kunnen marketeers de volledige levenscyclus van digital marketing analytics succesvol doorlopen; van het verzamelen van data tot het meten van campagneresultaten. De nieuwe oplossing SAS Customer Intelligence 360, speelt bovendien nog sterker in op het digitale aspect waardoor marketeers een gepersonaliseerde ervaring kunnen creëren die klanten ook daadwerkelijk verbindt aan het merk.  

  

 

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar
Meer van deze partner