door NIMA, partner | 6 april 2017, 14:00 in Mensen & Carrière
Influencers

NIMA Nationaal Influencer Marketing Event

Nima, partner | 6 april 2017, 14:00

Alles wat je moet weten over het werken met influencers

De tijden veranderen in het medialandschap. Waar het ons vroeger ging om kijkcijfers, eyeballs en product placement is de aandacht met de komst van Youtube en Instagram verschoven richting influencers. Een aantal merken is het al gelukt om deze aanpassing in hun marketingstrategie succesvol op te pakken, maar veel merken worstelen nog met vragen. Wat is het voordeel? Wat kost het? Wat levert het me op? Hoe begon ik? Bij wie moet ik zijn?

Goede influencers weten op een authentieke en leuke manier een product of dienst onder de aandacht te brengen van een doelgroep. Geloofwaardigheid is belangrijk, maar ook zichtbaarheid en frequentie. Inmiddels zijn er bureau’s die als ‘agent’ optreden voor influencers (in Youtube-termen ‘creators’) en onafhankelijke adviseurs die het landschap kennen en je er doorheen kunnen leiden.

Inhoud/programma
Op het NIMA congres ‘Influencer Marketing’ komen al bovenstaande insights voorbij. We nemen je mee van strategie via adviseur en agent naar influencer-selectie. Ook helpen we je met de juridische voorwaarden want dit is vaak een onderbelicht onderwerp. Een alles-in-één dag waardoor je als marketeer in één keer helemaal op de hoogte bent van je volgende stappen in de wereld van creators, Youtube, subs, followers, trolls, haters, , MCN-network en branded content.

9:00-09:15 Ontvangst
09:15-09:30 Opening en intro
09:30-10:30 De Marketeer - Ervaringen van een bekend merk dat met influencers werkt
10:30-11:30 De Adviseur - Achtergrond, tips en advies van een onafhankelijk influencer adviseur - Kirsten Jassies (JustK)
11:30-12:30 De Agency - Werkwijze, strategie, samenwerking en betaal- en verdienmodellen - Anneke Schogt (IMA)
12:30-13:30 Lunch
13:30-14:00 Micro Talk over Micro Influencers - Remas Haverkamp (brandambassadors)
14:00-15:00 De Influencer - Panel interview met dagvoorzitter
15:00-15:15 Break
15:15-16:15 De Jurist - Alles over merkenrecht, IP en reclame - Charlotte Meindersma (Charlottes Law)
16:15-16:30 Wrap-up & afsluiting
16:30-17:30 Drinks & bites

Wat kost het?
De deelnamekosten voor dit congres bedragen € 595. Dit is inclusief lunch en aangeklede netwerkborrel.

Meld je aan voor het NIMA Nationaal Influencer Marketing Event.

Voor vragen over dit event kun je contact opnemen met Nicole van Deursen via  

 

Reacties op dit artikel (1)

Comment author avatar
Avatar

Anonymous

(13 april 2017, 16:59)
En laat je vooral niet beïnvloeden door influencers.

Dit is een bijdrage van

NIMA

Partner

In het hart van marketing, communicatie en sales

Lees meer over NIMA
Meer van deze partner