door Ipsos, partner | 23 maart 2017, 12:48 in Insights & Trends
Ipsos Market Research Marktonderzoek

‘Streaming killed the radio star’ – of niet?

Ipsos, partner | 23 maart 2017, 12:48

Sinds Napster heeft streamen van muziek een belangrijke invloed op audioconsumptie. Maar zijn de gevolgen voor radio zo desastreus als gevreesd?

Kan radio overleven in een tijd waarin snellere verbinding leidt tot een explosie in populariteit van streaming-diensten? Wat onderscheidt radio van geautomatiseerde, computergestuurde pseudo-stations?

Volgens onderzoek zal streaming nooit traditionele radio vervangen, omdat het geen geheel nieuw format is. Radio blijft een essentieel onderdeel van ons leven: het deel van de samenleving dat naar de radio luistert is even groot als 25 jaar geleden.

Wel zijn er een paar dingen veranderd. Wil je weten wat? Lees het in het artikel , gebaseerd op onderzoek van Ipsos.

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Dit is een bijdrage van

Ipsos

Partner

Meer van deze partner