door Beeckestijn Business School, partner | 20 december 2016, 9:51 in Mensen & Carrière
Crisiscommunicatie clinic Beeckestijn Business School

Effectieve crisiscommunicatie in een social mediatijdperk - clinic op 27 jan 2017

Monique van Breda, partner | 20 december 2016, 9:51

In de clinic ‘Effectieve crisiscommunicatie in een social mediatijdperk’ geeft crisisexpert Frank Peters zijn visie op de actuele ontwikkelingen en de impact die deze ontwikkelingen hebben op de praktijk van crisiscommunicatie.

Merken en organisaties worden steeds vaker en harder afgerekend op de vraag hoe zij acteren ten tijden van crisissituaties. ‘Responsiveness’ is daarmee een nieuwe driver geworden voor de reputatie. In de clinic ‘Effectieve crisiscommunicatie in een social mediatijdperk’ geeft crisisexpert Frank Peters zijn visie op de actuele ontwikkelingen en de impact die deze hebben op de praktijk van crisiscommunicatie. Vervolgens gaan we aan de hand van een reële situatie een crisis simuleren en krijg je de kans de adviezen in de praktijk te brengen.

Onderwerpen en thema's tijdens de clinic crisiscommunicatie:

  • Crisis nader bezien
  • Toenemende druk vanuit de samenleving
  • Reputatie en crisiscommunicatie
  • Consequenties voor crisiscommunicatie van vandaag
  • 10 aandachtsgebieden voor crisiscommunicatie
  • Hoe transformeer je je organisatie naar een crisisbestendige organisatie?
  • Praktische ‘take-aways’ om direct mee aan de slag te gaan
  • Na de theoretische inleiding gaan we in groepen aan de slag met een realtime crisiscase, die vervolgens geëvalueerd zal worden.

Voor wie?

Deze clinic is bijzonder interessant voor communicatiemanagers, brand managers en marketing managers die in de praktijk te maken krijgen met crisissituaties rondom hun product, merk of organisatie.

Door wie?

Frank Peters is eigenaar van Virtus Communications en gespecialiseerd in issuesmanagement en crisiscommunicatie. Hij is auteur van de boeken ‘Reputatie onder Druk’, ‘What are they saying about you? 50 lessen voor het managen van jouw reputatie’ en ‘Spanning rond de Boardroom’. Frank is ook docent bij Beeckestijn Business School, waar hij onder meer de tweedaagse opleiding Online crisiscommunicatie verzorgt.

Aanmelden

Kom op vrijdag 27 januari 2017 naar deze clinic bij Beeckestijn Business School. De clinic wordt gehouden van 13.00 uur tot 15.00 uur bij Beeckestijn Business School, Leusderend 30, 3832 RC te Leusden. Inloop is mogelijk vanaf 12.40 uur. Je kunt je gratis aanmelden via de site van Beeckestijn Business School

Over Beeckestijn Business School

Beeckestijn Business School is hét opleidingsinstituut voor online marketing, communicatie & sales en klantgericht ondernemen en combineert strategie, theorie en praktijkkennis in kortdurende, praktische opleidingen op verschillende niveaus. Naast het geven van opleidingen op post-HBO en postdoctoraal niveau, biedt Beeckestijn Business School ook korte opleidingen die verdieping bieden binnen een vakgebied, branchespecifieke masterclasses en op maat gemaakte in-company trajecten.
Doel van Beeckestijn is het ontwikkelen en aanbieden van kortdurende hoogwaardige opleidingen waarbij de opgedane kennis direct in de praktijk kan worden ingezet.

#kennisdelen

Delen is vermenigvuldigen. Bij Beeckestijn Business School delen we graag onze vakkennis. Niet alleen via onze docenten en de colleges van de diverse opleidingen. Ook organiseren we regelmatig clinics; 2 uur durende kennissessies over een bepaald onderwerp die voor iedereen gratis toegankelijk zijn. Of we publiceren regelmatig whitepapers; kennisdocumenten over een bepaald onderwerp die gratis te downloaden zijn via onze website. Bij alle activiteiten houden we rekening met de praktische toepasbaarheid va de kennis die we aanbieden; we helpen u met tips & trics, stappenplannen of andere handige handvatten die u helpen de opgedane kennis direct te vertalen naar uw eigen situatie en werkomgeving.

Reacties op dit artikel (0)

Dit is een bijdrage van

Beeckestijn Business School

Partner

Meer van deze partner
Whitepapers van deze partner
Nu op Twitter