door EDM, partner | 22 september 2016, 12:17 in Insights & Trends

Meer verzekerden binnen één huishouden

EDM EDM, partner | 22 september 2016, 12:17

Vraag de gratis Share of Wallet analyse aan

Nederlandse consumenten hebben de keuze uit 61 verschillende basispolissen bij 30 zorgverzekeraars; aantallen die jaarlijks wijzigen. Hierdoor zijn meerdere soorten zorgpolissen bij verschillende verzekeraars binnen een huishouden tegenwoordig eerder regel dan uitzondering.

Zorgverzekeraars hebben alleen in kaart wie er binnen dat huishouden bij hen verzekerd is. Partner en kinderen zijn vaak niet bekend. Hierdoor missen zorgverzekeraars de kans om een passend aanbod te doen voor het hele huishouden. Een aanbod dat het voor de consument overzichtelijk en financieel aantrekkelijk maakt om het hele gezin te verzekeren bij één en dezelfde zorgverzekeraar. Daarmee kan het klantaandeel (Share of Wallet) binnen het huishouden worden verhoogd naar wel 100%.

Met behulp van EDM kunnen zorgverzekeraars inzicht krijgen in de gezinssamenstelling van hun klanten. Dit betekent dat wanneer er maar één polishouder bekend is op een adres, de communicatie afgestemd kan worden op het hele gezin. Hiermee wordt een relevanter aanbod gedaan, welke kan leiden tot meer klantbehoud en het verhogen van de Share of Wallet.

Wilt u een gratis Share of Wallet analyse? Neem dan contact op met Sales Consultant Remco Pastoor 06-20 41 22 92 rpastoor@edm.nl

Reacties op dit artikel (0)