24 februari 2016, 12:56 in Marketing Technology
Adobe AEM Marketing

Adobe innoveert creatie en beheer van mobiele apps

Adobe, partner | 24 februari 2016, 12:56

Het nieuwe Adobe Experience Manager Mobile vereenvoudigt werkprocessen om zo gemakkelijk aantrekkelijke mobiele apps te bieden

Op het GSM Mobile World Congress in Barcelona, heeft Adobe (Nasdaq:ADBE) Adobe Experience Manager Mobile aangekondigd. Adobe Experience Manager Mobile vereenvoudigt het bouwen en beheren van intuïtieve en aantrekkelijke mobiele apps, die net zo makkelijk te gebruiken zijn als consumenten-apps. Adobe Experience Manager Mobile stelt ontwikkelaars in staat om de functionaliteit van deze apps te vergroten door ze te verbinden met bedrijfskritische data en systemen zoals Customer Relationship Management (CRM) en Enterprise Resource Planning (ERP).

"Mobiele apps zijn een integraal onderdeel van een onderneming, maar bedrijven hebben moeite met het bouwen, beheren en leveren van fantastische mobiele ervaringen", zegt Nick Bogarty, Senior Director, Adobe Experience Manager Mobile. "Adobe Experience Manager Mobile levert de eenvoud, functionaliteit en het design die consumenten verwachten van zakelijke apps."   

"Bij investeringen geloven we in een mensgerichte aanpak. Zo helpen we onze adviseurs en investeerders om financiën in een breder perspectief te zien", zegt Mark Kitson, Director of Digital Marketing, Hartford Funds. “Met Adobe Experience Manager Mobile bieden we onze sales-afdeling en ons doelgroep van adviseurs effectieve en mooi ontworpen apps die hen helpen om op de hoogte te blijven van de laatste trends. Ook biedt dit hen de mogelijkheid om de interactie aan te gaan met klanten over hun investeringen en toekomst. De diensten van Adobe helpen ons om eenvoudig, snel en betaalbaar content te publiceren die uiteindelijk de omzetgroei van onze klanten ondersteunt."  

Adobe Experience Manager Mobile lost specifieke uitdagingen op voor bedrijven in de retail, industrie, media en entertainment, financiële dienstverlening, reisbranche en zorgsector. Merken zoals Under Armour, Black Diamond, Capital Group, DuPont USA en Hartford Funds hebben de tool inmiddels in gebruik:

  • Bestaande content voor mobiel hergebruiken: Bedrijven kunnen nu bestaande of nieuwe content toevoegen vanuit elk content management systeem of digital asset management systeem, waaronder Adobe Experience Manager Sites en Assets, om een nieuw mobiele app-kanaal te creëren. Dezelfde content, workflows en teams kunnen worden ingezet om content door te plaatsen op verschillende websites en apps. Met integratie van Adobe Creative Cloud kunnen creatieve assets eenvoudig worden toegevoegd om de mooiste apps te produceren.
  • Mobiele apps ontwikkelen en uitbreiden: Designers en marketeers kunnen met Adobe Experience Manager Mobile razendsnel apps voor iOS, Android en Windows creëren. Als de app eenmaal is gebouwd, kunnen ontwikkelaars Cordova device API&;s en verschillende plug-ins gebruiken om kritische bedrijfssystemen zoals CRM en ERP, voor personalisatie en dataopslag, te koppelen aan de app. Daarnaast is het mogelijk om product information management (PIM) oplossingen te koppelen voor schaalbare productcatalogussen.
  • Alle apps centraal beheren: Adobe Experience Manager Mobile heeft een centraal dashboard waardoor het eenvoudig is om een grote hoeveelheid apps binnen een bedrijf te beheren en te updaten. Het dashboard werkt zowel met in Adobe Experience Manager Mobile ontwikkelde apps als al bestaande apps. Het stelt gebruikers in staat om content te beheren en de functionaliteit uit te breiden door Adobe&;s analytics en app-diensten te integreren. Daarnaast zorgen over-the-air content updates ervoor dat de app niet opnieuw aan de app store moet worden toegevoegd.
  • Benaderen, meten en optimaliseren: Door de koppeling van Adobe Experience Manager Mobile met Adobe Analytics kunnen bedrijven app-prestaties analyseren en optimaliseren zonder extra kosten te maken. Adobe Target maakt het mogelijk om door middel van personalisatie de klantbeleving voortdurend te optimaliseren. Push notificaties, berichten binnen de notificaties en deep linking ondersteunen de klantinteractie doordat ze gebruikers de meest actuele data sturen.

"Merken waarbij klantinteractie en klanttevredenheid centraal staan, weten hoe belangrijk het is om een goede mobiele app-ervaring te bieden. Te vaak blijven mobiele app-initiatieven een afzonderlijke silo die niet verbonden is met de rest van de digitale kanalen van het merk. Hierdoor stijgen de kosten en vermindert de flexibiliteit van het bedrijf", zegt Melissa Webster, Program Vice President, Content and Digital Media Technologies bij IDC. "Mobiele apps moeten een integraal onderdeel van de digitale ervaring worden. Adobe Experience Manager Mobile combineert content, beheer- en publicatiemogelijkheden in een aanbod dat marketeers ondersteunt en bedrijven de volledige waarde van hun investeringen in mobiele apps laat realiseren."    

Handige links:

###
© 2015 Adobe Systems Incorporated. All rights reserved. Adobe and the Adobe logo are either registered trademarks or trademarks of Adobe Systems Incorporated in the United States and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.

Reacties op dit artikel (1)

Comment author avatar
Avatar

Hans van Veen

(25 april 2016, 8:26)
Wat ben ik toch blij dat ik met mijn mobieltje alleen maar kan bellen en dat gepriegel met apps op zo'n flutschermpje (plus bijbehorende reclame-ellende) aan mij voorbij gaat.