Merk & Strategie

Zo zorgt Alexandra Legro (Hunkemöller) voor consistente communicatie

Roderick Mirande, redactie | 18 juli 2017, 17:00

‘Marketing en Omnichannel praatten eerst niet voldoende met elkaar.’

Hunkemöller heeft de afdelingen marketing (ongeveer dertig personen) en omnichannel (zeg maar, e-commerce, twintig man/vrouw) door elkaar gehusseld en bij elkaar aan blokken gezet. Dat zegt Alexandra Legro, global marketing & communications director én boardmember bij Hunkemöller International (foto), in een interview met Tijdschrift voor Marketing. Het doel was om de twee afdelingen nog doelgerichter met elkaar te laten samenwerken. Legro: ‘Die praatten eerst niet voldoende met elkaar. Doordat we alles door elkaar gehusseld hebben, gaat dat nu meer vanzelf.’

Enorme klus
De gedachte achter de meer doelgerichte samenwerking is consistente communicatie. Legro: ‘Er zijn veel meer touchpoints, dus we hebben een 360 graden-mix van een veelheid aan kanalen. Doordat we meer online erbij doen neemt het online en social aandeel in de mediamix toe. Vooral in het afstemmen van al die kanalen stoppen we veel tijd. De boodschap moet overal hetzelfde zijn. Dat is een enorme klus.’

Televisie niet dood
Het feit dat Hunkemöller bekend staat als voorloper, betekent overigens niet dat het ‘traditionele middelen’ helemaal heeft afgezworen. Televisie wordt door het retailmerk bijvoorbeeld nog regelmatig ingezet. ‘Ik geloof er niet in dat televisie dood is’, zegt Legro, ‘zeker bij grote campagnes die vragen om snelle awareness is tv cruciaal. En je kunt je verhaal mooi vertellen.’

Het gehele interview met Alexandra Legro is hier te lezen.
 

Fotocredit Alexandra Legro: Duco de Vries
Foto Doutzen Kroes courtesy of Hunkemöller

Over de auteur

Roderick Mirande
Redacteur Merk & Strategie Lees meer over Roderick Mirande

Reacties op dit artikel (2)

Comment author avatar
Avatar

Jan de Man

(19 juli 2017, 16:17)
360 graden, dan ben je weer waar je al was.
Avatar

C. Arkesteijn

(19 juli 2017, 16:37)
Hunkemoller, op 12 augustus 1974 gekocht door Anton Dreesmann, toen onder de baan 'Hunkemoller Lexis'! De enige werkmaatschappij van het oude Vendex waar het echt goed mee is gegaan van meet af aan, een voorbeeld hoe het moet! We zijn 43 jaar verder en dit bedrijf participeert all over the World, echt geweldig!! En binnen dit bedrijf is men nog steeds bezig om zaken goed te handelen, vandaar dat de afdeling Marketing en Omnichannel zijn gehusseld zodat de communicatie beter loopt, echt geweldig en zo wordt er verder gebouwd aan dit 'wereldbedrijf', waar ik in ieder geval heeeeel veel respect voor heb! Succes voor de toekomst !! C. Arkesteijn

Gerelateerde items Hunkemöller Alexandra Legro

Meer in channel Merk & Strategie

Volg ons


Van onze partners

Populaire blogs

Adfo Events