Merk & Strategie

'Unilever wil grote merken verkopen’

Redactie | 19 maart 2017, 14:35

Mogelijke verkoop gevolg door mislukte overnamepoging van Kraft Heinz.

Het Brits-Nederlandse concern Unilever is van plan om een paar grote merken (zoals margarinemerk Becel) te verkopen. Dat schrijft .

Volgens de Britse krant staan investeerders als Bain Capital, CVC en Clayton Dubilier & Rice in de startblokken om op de Unilever-merken te bieden. Ook Kraft Heinz wordt genoemd als potentiële koper.

Kraft Heinz

De reden voor de mogelijke verkoop is waarschijnlijk de mislukte overnamepoging van het Amerikaanse concern . Het bod van Kraft Heinz om Unilever over te nemen werd door ceo Paul Polman resoluut afgewezen, maar beleggers reageerden enthousiast op de actie van Kraft Heinz.

Ontevreden

Aandeelhouders zijn ontevreden over Unilever en daarom zoekt het concern naar mogelijkheden om de beleggers tevreden te stellen. De resultaten van dit strategisch onderzoek worden waarschijnlijk in april bekend gemaakt. Het Brits-Nederlandse concern wil volgens de in ieder geval kosten besparen en geld aan aandeelhouders uitkeren. Unilevert hoopt zo minder aantrekkelijk te worden voor een overname.

Unilever zelf wellicht ook op overnamepad

Financial Times meldt dat Unilever wellicht zelf ook geïnteresseerd is in overnames. ‘Kenners zien de huishoudelijke tak van Reckitt Benckiser, met merken als Vanish en Dettol, als een goede aanvulling voor Unilever’, schrijft RTL Z.

Over de auteur

Reacties op dit artikel (3)

Avatar

Dani Campo

(20 maart 2017, 9:48)

Sorry maar wat een verschrikkelijk slecht geschreven stuk! Door de spel en stijlfouten is de inhoud nog maar amper begrijpelijk..

Avatar

Kari-Anne Fygi

(20 maart 2017, 11:05)

Dank voor je oplettendheid, we hebben er nog een keer goed naar gekeken.

Avatar

Helmer Molenaar

(20 maart 2017, 11:55)

En zie hier waarom het zo lastig is om te blijven roepen dat je de consument en een duurzame wereld centraal wil zetten en je vervolgens toch naar de pijpen van je aandeelhouders moet gaan dansen.

Gerelateerde items Unilever

Meer in channel Merk & Strategie

Volg ons


Van onze partners
Whitepapers
Populaire blogs
Adfo Events