Merk & Strategie

Unilever start met 'Wat zit er in onze producten'

Redactie | 7 februari 2017, 17:05

Unilever wil meer transparantie bieden rondom de ingrediënten in zijn producten voor huishoudelijke en persoonlijke verzorging.

Unilever start een nieuw online initiatief om consumenten informatie te bieden over de werking van ingrediënten in producten voor huishoudelijke en persoonlijke verzorging. Op het;Wat zit er in onze producten&; wordt meer gedetailleerde informatie aangeboden dan enkel de etiketteringsvereisten. Het initiatief wordt in Europa en de Verenigde Staten gelanceerd. 

Veilig
Consumenten die naar het platform surfden, komen daar volgens Unilever te weten wat de functie van ingrediënten is, antwoord op veel gestelde vragen en een toelichting op hoe Unilever veilige producten ontwikkelt.

Geurstof
Daarnaast start Unilever met het online vermelden van geurstof-ingrediënten in afzonderlijke producten tot op het niveau van 0,01% (100ppm) van de productsamenstelling. Daarbij wordt toegelicht wat het effect is van de geurstof in het product. Unilever verwacht eind 2018 alle ingrediënten en producten te hebben opgenomen uit haar wereldwijde portfolio.

Etiket
Ook belooft Unilever in de Verenigde Staten allergene geurstoffen te gaan vermelden op het etiket van producten voor persoonlijke verzorging. Voorts komt er een online zoekfunctie op de website om mensen met een allergie te helpen een geschikt product voor hen te vinden. In Europa is het al wettelijk verplicht om allergene geurstoffen op het etiket te vermelden.

Vertrouwen
Unilever Chief Research & Development Officer, David Blanchard, zegt in een toelichting ervan overtuigd te zijn dat het vergroten van transparantie over de ingrediënten in Unilever-producten bijdraagt aan het bouwen van vertrouwen in het concern en zijn merken.

Over de auteur

Reacties op dit artikel (1)

Comment author avatar
Avatar

Christien

(9 februari 2017, 9:00)
Na ontzettend veel druk van buiten af is het dan eindelijk zo ver. Recentrlijk nog was er op een van de duitse programma s een uitzending waar Unilever uitdrukkellijk weigerde te reageren! Verder gaf het bedrijf aan zich binnen de wettelijke normen te houden. De documentaite was er voornamelijk op gericht mensen wakker te makren voor het feit dat stapeling ten gevolge van gebruik meerdere producten het gevaar oplevert. Ook in babyproducten zitten al stoffen die niet noodzakelijk zijn. Enkel vermelding geurstoffen is echt niet voldoende.
Unilever..... Ga nog een stapje verder!

Gerelateerde items Unilever Transparantie

Meer in channel Merk & Strategie

Volg ons


Van onze partners

Populaire blogs

Adfo Events