Merk & Strategie

Twee nieuwe spelers in de Merken Top 40

Redactie | 6 januari 2017, 10:29

Dit is de Merken Top 40 van week 52

Ook in de laatste week van 2016 staat Albert Heijn op nummer 1 in de Merken Top 40. De overige twee plaatsen in de top 3 worden wel ingenomen door nieuwe spelers.

Kruidvat en Bol.com

Kruidvat komt met superstip op de tweede plaats terecht deze week. Het merk scoort vooral op het gebied van social hoger dan de week ervoor. Bol.com sluit de top 3 af, door met stip te stijgen van plaats 5 naar 3. Bol.com laat ten opzichte van vorige week hogere scores zien op zowel bestedingen als social.

Philips en Jumob dalen

De nummer 2 van vorige week, Philips, laat deze week een daling zien en eindigt op plaats 7. Dit wordt veroorzaakt door lagere scores op alle drie de factoren die belangrijk zijn in de ranking van de Merken Top 40 (waardering, bestedingen en social).

Waar Lidl met stip stijgt naar plaats 5, laat Jumbo, de nummer 3 van vorige week, een lichte daling zien en eindigt op plaats 6.

Superstippen voor Sony, ANWB en ING

Andere merken die deze week goede zaken doen zijn Sony, ANWB en ING. Zij komen allemaal met superstip binnen in de top 10 van deze week. Sony is van de drie het best presterende merk (van plaats 40 naar plaats 8). De stijging van Sony wordt veroorzaakt door hogere scores op alle drie de factoren.

Een opvallende daler deze week is NS, zij dalen van plaats 4 naar plaats 21. De NS laat met name op bestedingen en social lagere scores zien ten opzichte van de week ervoor.

Over de auteur

Reacties op dit artikel (0)

Gerelateerde items Merken Top 40 merkentop 40 Jumbo

Meer in channel Merk & Strategie

Volg ons


Van onze partners
Whitepapers
Populaire blogs
Adfo Events