Toeristenbureau Atout France promoot Frankrijk met #FEEL

Christian Manuputty, redactie | 15 maart 2017, 16:48

Doelgroep: Nederlandse, Duitse en Britse markt.

Verschillende hashtags
De toeristen uit deze landen zijn goed voor bijna de helft van de buitenlandse bezoekers van Frankrijk. Aan deze campagne doen meer dan twintig Franse toeristenorganisaties mee én de belangrijkste Europese vervoersbedrijven. Bij deze campagne ligt de focus op de ervaringen die Frankrijk kan bieden, zoals de natuur, maar ook cultuur zoals in Parijs. Verschillende hashtags zijn geïntroduceerd, zoals , en .

€4,6 miljoen
Een totaalbedrag van €4,6 miljoen is in de campagne geïnvesteerd. Het creatieve concept is afkomstig van bureau Grey. De campagne vindt gelijk verdeeld online en offline plaats. Sinds 14 maart worden affiches in de grote steden verspreid, met twee piekmomenten op de NS-stations: de week van 21 maart en de laatste twee weken van de maand mei. Daarnaast wordt nieuwe content onder meer via de website nl.france.fr verspreid, via social media van Atout France met de hashtag , ondersteund door een search-campagne, nieuwsbrieven en samenwerkingen met online influencers.

Steun grote Europese vervoersbedrijven
Atout France wordt onder andere gesteund door KLM Nederland. Commercieel Directeur Daan Pijzel zegt dat KLM en Air France graag onderdeel willen zijn van deze campagne. ‘Met rechtstreekse vluchten naar dertien Franse steden - met meestal meerdere vluchten per dag - hebben KLM en Air France verreweg het grootste aanbod.’

Ook Thalys International steunt de campagne. Ceo Agnès Ogier is duidelijk: ‘Met de Thalys reis je in drie uur tijd van Amsterdam naar het mythische Parijs. Samen met Atout France kunnen we vertellen dat een tripje naar deze droomstad niet alleen een heel goed idee is, maar ook een heel goed uitvoerbaar idee.’ Fabienne Javault, directeur van Atout France in Nederland: ‘Dat al deze partners zijn ingestapt bewijst eens te meer dat Frankrijk als vakantiebestemming boven aan de lijst staat van de Nederlandse vakantieganger.'

Over de auteur

Christian Manuputty
Redacteur bij Adfo Groep voor Adformatie Online, Communicatie Online en Marketing Online. Lees meer over Christian Manuputty

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar