Product & Design

Sourcy: geef mij uw suiker en ik geef u water

Redactie | 12 mei 2017, 15:01

Tijdens de ‘Wisseltruc Weken’ kunnen mensen drinkpakjes met suiker inruilen voor pakjes bronwater

Mineraalwaterproducent Sourcy is een campagne ‘de Wisseltruc Weken’ gestart om aandacht te vragen voor de inname van suiker door kinderen.

Sourcy wil ouders en kinderen ‘op een laagdrempelige manier laten zien hoeveel suiker in de drinkpakjes voor kinderen zit.’

Acht weken lang
Acht weken lang kunnen zij zich laten informeren over de hoeveelheid suiker in drinkpakjes en in een speciale Wisseltruck kunnen ze de pakjes die zij vaak drinken, omruilen voor pakjes bronwater met een fruitsmaakje zonder suiker of zoetstoffen.

Speciaal voor de campagne ontwikkelde het merk de Suikerschijf: een draaischijf voor thuis waarmee ouders en kinderen in een handomdraai kunnen zien hoeveel suiker er in de meest gekochte drinkpakjes zit.

Drinkpakjes kan men omwisselen voor twee pakjes Sourcy Water met een Fruitsmaakje in drie smaken. Sourcy: ‘Elke smaak heeft zijn eigen figuurtje: Mickey Mouse (aardbei), Donald Duck (banaan) en Pluto (sinaasappel); dat maakt verantwoord drinken ook nog eens leuk.’

Over de auteur

Reacties op dit artikel (2)

Comment author avatar
Avatar

Hans Veenman

(13 mei 2017, 9:06)
Nooit en te nimmer. Zolang Sourcy zich schuldig blijft maken aan opdringerige 'uw kijkgenot wordt mede verpest door Sourcy"-reclames die je zomaar midden in programma's in je gezicht gespuugd krijgt, voor mij geen Sourcy. In bedrijven die op een dergelijke manier laten zien hoezeer zij de tv-kijker en hun klanten minachten, heb ik geen enkel vertrouwen. Daar zou nog wel eens veel meer mis kunnen wezen. Van wat voor stofjes worden die suikervervangers gemaakt? AIs de reclame al een janboel blijkt, is er bij Sourcy dan behoorlijke kwaliteitscontrole op de producten? Ik durf er niet op te vertrouwen.
Avatar

Karin

(16 mei 2017, 13:56)
Is inderdaad een mooi initiatief, maar..... de ervaring van het Koninsspelenontbijt heb ik nog vers in het geheugen. Daar zaten pakjes Sourcy kids water in (met sinaasappelsmaak) en bijna alle kinderen vonden het niet lekker! Die hadden liever gewoon water!
Zelf ook een pakje geprobeerd op te drinken en moet zeggen dat het echt niet lekker was! Ik ervaarde een smaak wat totaal niet op sinaasappel leek.... En dat terwijl ik altijd water drink. Nee, wel een goed initiatief om ouders wakker te schudden, maar maak liever mijn eigen fruitwater met vers fruit!

Gerelateerde items Sourcy

Meer in channel Product & Design

Volg ons


Van onze partners

Whitepapers

Populaire blogs

Adfo Events