Schiphol steekt uitzwaaiservice in een nieuw jasje

Sander Beekman, redactie | 8 september 2015, 12:17

FHV BBDO en Fabrique kregen gezamenlijk de opdracht voor de herlancering van de dienst.

is een gratis service waarmee een reiziger via de videoschermen van het vliegveld door vrienden of familie kan worden uitgezwaaid. De dienst is grondig vernieuwd, met onder andere een verbeterde gebruikersflow, een mobiel platform en de mogelijkheid om naast uitzwaaien ook thuiskomers welkom te heten.

Het vernieuwde platform moet het ‘Schiphol-gevoel’ overbrengen, wat voortkomt uit de essentie van het merk Schiphol: het verbinden van mensen.

Daarnaast kun je nu via mail, Facebook en Whatsapp vrienden uitnodigen om mee te zwaaien. Via een geef je aan wanneer een reiziger thuiskomt of vertrekt. Schiphol zorgt ervoor dat de video precies op het goede moment wordt getoond. Het platform biedt straks ook mogelijkheden voor campagnes, als het collectief uitzwaaien of het feestelijk onthalen van sporthelden of popsterren.

Credits
Bureau: FHV BBDO en Fabrique
Videoproductie: Wenneker
Fotografie: Jeroen Hofman

Over de auteur

Sander Beekman
Stukjestikker en filmmaker voor team Adformatie, met een focus op creatie en (online) campagnes. Lees meer over Sander Beekman

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Fhv Bbdo Fabrique Schiphol