Merk & Strategie

Sanoma verkoopt Kieskeurig aan Reshift

Maarten Hafkamp, redactie | 20 april 2017, 11:57

De verkoop is nog wel onder voorbehoud van goedkeuring van de Ondernemingsraad.

Het gaat om de vergelijkingswebsite Kieskeurig.nl en Kieskeurig.be.

Na de benodigde goedkeuring gaan de 24 betrokken medewerkers per 1 juni over naar de Haarlemse uitgever. De overname heeft volgens Sanoma geen personele consequenties tot gevolg.

Onvoldoende synergie
'De vergelijkingswebsite Kieskeurig heeft onvoldoende synergie met de overige sterke merken van Sanoma’s portfolio en de domeinen waarin het bedrijf actief is (Women, News, Home Deco, Automotive en Kids&teens)', zegt CEO Peter de Mönnink. 'Reshift heeft een leidende positie in de Nederlandse markt voor technologie (ICT), elektronica, fotografie en games. Ze versterken met hun kennis en expertise de inhoud van vergelijkingssite Kieskeurig over de volle breedte.'

'De overname van Kieskeurig is voor ons nu de belangrijkste stap in onze strategie', zegt Paul Molenaar, CEO en mede-eigenaar van Reshift. 'Wij zochten naar een significante versterking van onze online activiteiten en hebben deze gevonden in Kieskeurig. Niet alleen kunnen we zowel voor onze consumenten als onze commerciële klanten onze dienstverlening uitbreiden – ook krijgen we er een grote groep nieuwe klanten bij.'

Over de auteur

Maarten Hafkamp

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Sanoma Kieskeurig.nl Reshift Digital

Meer in channel Merk & Strategie

Volg ons


Van onze partners

Whitepapers

Populaire blogs

Adfo Events