Marketing Technology

Robot geeft kledingadvies in de Amsterdamse Beethovenstraat

Kari-Anne Fygi, redactie | 15 mei 2017, 12:44

Retailinnovaties zullen in ‘Shopping Street Innovation Lab’ jaar lang worden getest.

Dinsdag 16 mei start het eerste Nederlandse Shopping Street Innovation Lab in de Beethovenstraat in Amsterdam.

In verschillende winkels in de Beethovenstraat worden innovaties getest die ‘het winkelen in de toekomst leuker of gemakkelijker’ moeten maken.

Hologram bij juwelier
Denk bijvoorbeeld aan digitale passpiegels bij een kledingzaak en een opticien, waarmee klanten verschillende modellen kunnen testen. Bij een wijnhandel staat een interactieve presentatietafel en bij de juwelier wordt een hologram getoond.

Ook kan er een virtuele proefrit worden gemaakt bij een fietsenwinkel en staat er in één van de winkels een robot die kledingadvies geeft.

Het gaat om augmented reality, innovatieve betaalsystemen, diensten als duurzame ‘same day delivery’. Ook zal er onderzoek worden gedaan naar het resultaat van deze verschillende innovaties op het koopgedrag van klanten, de klantbeleving en de bedrijfsvoering van de ondernemer.

Op ShoppingStreetInnovationLab.com is te vinden wanneer welke innovatie waar te vinden is en wat de onderzoeksresultaten zijn, zodat ook andere retailers worden geïnspireerd om te innoveren.

Samenwerkingsverband
Het Shopping Street Innovation Lab is een samenwerkingsverband tussen de ondernemersvereniging van de Beethovenstraat, gemeente Amsterdam, trendbureau HBMEO, Stad&Co, retailconsultant Q&A, Store of the Future en het Store Innovation Lab van de Hogeschool van Amsterdam.

Over de auteur

Kari-Anne Fygi
Journalist, blogger, eindredacteur van Tijdschrift voor Marketing & Adformatie (Adfo Groep). Lees meer over Kari-Anne Fygi

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Innovatie

Meer in channel Marketing Technology

Volg ons


Van onze partners

Whitepapers

Populaire blogs

Adfo Events