Merk & Strategie

Rijksmuseum laat 10 miljoenste bezoeker bij de Nachtwacht slapen

Redactie | 2 juni 2017, 12:17

Stefan Kasper wordt in PR-actie wakker tussen de schutters

Stefan Kasper uit Haarlem is met trompetgeschal en een erehaag van medewerkers in de Eregalerij feestelijk onthaald als 10 miljoenste bezoeker van het Rijksmuseum. Hoofddirecteur Taco Dibbits had een verrassing: Kasper mocht als eerste persoon in de geschiedenis van het Rijksmuseum de nacht doorbrengen onder toeziend oog van de schutters op Rembrandts beroemdste schilderij: De Nachtwacht.
 
Opmaat 
 
Het Rijks had een mooie opmaat voor het feestje gemaakt. Het kondigde een nieuwe directeur communicatie en marketing Meike ter Braak aan, die zo ongeveer tegelijkertijd met de 10 miljoenste bezoeker binnenkwam, en warmde de boel via Twitter op.
 
 
Boekje lezen
 
In de Nachtwachtzaal wachtte winnaar Stefan Kasper een opgemaakt bed en een diner van de hand van sterrenchef Joris Bijdendijk van het RIJKS® restaurant. Daarna mocht hij een boekje lezen:
 

De Rijksmuseum-sponsors haakten ook in. Philips met een tandenborstel, KPN met een felicitatie.  

 
 
En voor degene die twijfelen: hij sliep er echt.
 
Just ran into #StefanKasper; @rijksmuseum 10.000.000 visitor; he did really sleep here and turned out the light himself #sweetdreams pic.twitter.com/0uqo4tv6qk

Over de auteur

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Rijksmuseum

Meer in channel Merk & Strategie

Volg ons


Van onze partners

Populaire blogs

Adfo Events