Merk & Strategie

Post NL eindigt op plaats 3 in de Merken Top 40

Redactie | 23 december 2016, 10:00

Post NL in de Merken Top 40

Dit is de Merken Top 40 van week 50

Albert Heijn heeft de nummer één-positie slechts een week moeten missen, want deze week staat de supermarkt wederom bovenaan in de Merken Top 40. Op nummer twee staat Jumbo, gevolgd door Post NL.

Samsung

De nummer één van vorige week, Samsung, daalt enorm: naar plaats 18. Op de factor ‘bestedingen’ daalt het merk het hardst. Ook Lidl daalt flink. De supermarkt gaat van plaats 6 naar plaats 30.

Stippen en superstippen

Er staan deze week veel stippen en superstippen in de top 10. Bol.com, KPN en Blokker staan deze week als stip genoteerd. Coca Cola en McDonalds als superstip. Coca Cola heeft met name hogere scores heeft op ‘bestedingen’ en ‘social’ en McDonalds scoort zelfs hoger op alle drie de factoren.

Ikea en Rabobank

Verder stijgen Ikea en Rabobank beide meer dan 10 plaatsen. Bij Ikea wordt de stijging met name veroorzaakt door hogere scores op de bestedingen. Rabobank scoort hoger op bestedingen én waardering.

De hoogste nieuwe binnenkomer deze week is de Nationale Postcode Loterij, na een week afwezig te zijn geweest komt het merk terug in de lijst op plaats 13. 

Over de auteur

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Merken Top 40 Week 50 Postnl

Meer in channel Merk & Strategie

Volg ons


Van onze partners

Whitepapers

Populaire blogs

Adfo Events