(Onderzoek) Merkdumpers op social media

Elsbeth Eilander, redactie | 27 februari 2013, 8:55

Volgens een Australisch onderzoek heeft 82 procent van de social media-gebruikers zich weleens verbonden aan een merk. De helft komt echter snel op dit besluit terug.

Latitude Insights en Social Hatch vertellen erover in een . Ze ondervroegen 1057 social mediagebruikers.

55 procent van de merkdumpers deed dat omdat men vond dat ze gespamd werden. 36 procent is snel verveeld, en 31 procent gewoon niet meer geinteresseerd in het product of de dienst.

Toch geven steeds meer Australiers aan dat ze merkcommunicatie het liefste via social media zien verlopen. Een derde geeft dit aan. 25 procent heeft de voorkeur voor internet, 13 procent kiest voor e-mail.

30 procent ontvangt het liefste kortingen via social media, 31 procent verkiest e-mail voor aanbiedingen, 12 procent kiest internet.

Een kwart klaagt het liefst via social media, 15 procent gebruikt hiervoor e-mail.

Waarom verbinden social mediagebruikers zich aan merken? 33 procent om als eerste over nieuwe producten en diensten te horen. 26 procent wil vooral gehoord worden, 22 procent omdat ze het een leuk merk vindt. Slechts 20 procent doet het om producten te kopen.

Over de auteur

Elsbeth Eilander
Adjunct-hoofdredacteur Adfo Groep-redactie Lees meer over Elsbeth Eilander

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Social Media Merken Spam