Merk & Strategie

Onder anderen Erik de Zwart en Henkjan Smits in jury 'Naam van het Jaar 2016'

Redactie | 22 december 2016, 12:21

Op 5 januari 2017 wordt de ‘Naam van het Jaar 2016’ bekendgemaakt.

De ‘Naam van het Jaar 2016’, een initiatief van De Naamafdeling en Tens Media, wordt begin volgend jaar bekendgemaakt, op 5 januari. Onder de noemer &;Namespotting&; kiest De Naamafdeling in een online competitie elke maand de merkwaardigste namen. De beste inzendingen van de afgelopen maanden komen in aanmerking voor de titel ‘Naam van het Jaar 2016’. Tot en met 31 december kunnen er nog namen ingezonden worden (mailen naar ).

Afgelopen jaren werden onder andere de namen ‘De Laatste Hoop mollenbestrijding’ en ‘iDropped iphone reparatie’ tot winnaars gekozen.

De shortlist en de uiteindelijke winnaar zal gekozen worden door een jury bestaande uit mensen die zich bezighouden met merken en merknamen.

De jury bestaat uit:

  • Erik de Zwart (o.a Voorzitter Stichting Nederlandse Top 40,  initiatiefnemer van de Merken Top 40)
  • Henkjan Smits (o.a. Trainer Business X-Factor)
  • Esther Overmars (Strategy bij Universal Media, N=5, VEA Next Legend)  
  • Wim Ubachs (o.a. Creative & Strategy Director Het ei van Ubachs)
  • Alphons Geerlings (eigenaar De Merkplaats)
  • Richard Otto (eigenaar Mobile Marketing NL en Tens Media o.a. Vroom & Dreesmann, Verdwenen Merken, Namespotting en omroepplatform Spreekbuis.nl)
  • Hans Prummel (eigenaar De Naamafdeling, initiatiefnemer Namespotting)

Hans Prummel en Richard Otto, de mensen achter De Naamafdeling en Tens Media, brachten kortgeleden ook het boek uit.

Over de auteur

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Meer in channel Merk & Strategie

Volg ons


Van onze partners

Populaire blogs

Adfo Events