Advertising

Netflix moet onsmakelijke fingerfood-campagne staken

Claartje Vogel, redactie | 21 februari 2017, 15:26

Curryworst/vinger-posters voor de serie Santa Clarita Diet zijn ‘zum kotzen’

Netflix stopt met zijn Duitse campagne voor de serie Santa Clarita Diet na tientallen klachten bij de Duitse reclamewaakhond.


Fingerfood

Santa Clara Diet is een komische, bloedige serie waarin Drew Barrymore zombie wordt. Geheel in stijl van de serie nam Netflix het begrip ‘fingerfood’ nogal  letterlijk in de campagne en hing enorme posters op met een curryworst die eruit ziet als een in stukken gehakte vinger.

Je kon het 'fingerfood' ook echt eten. Er stonden foodtrucks met gratis snacks in Berlijn.


Onsmakelijk

Maar niet iedereen was gecharmeerd van de lekkernij. Zo’n vijftig Duitsers dienden een klacht in bij de Duitse reclamewaakhond omdat zij de campagne ‘onsmakelijk’ vinden en te eng voor kinderen.

De klagers kregen gelijk van de 'Werberat', dat Netflix vroeg de campagne te staken. Netflix haalt de komende dagen alle posters weg.

Foto: twitter.com/Verytte

Over de auteur

Claartje Vogel
Journalist en redacteur voor Adformatie, Tijdschrift voor Marketing en Tijdschrift voor Communicatie (Adfogroep). Lees meer over Claartje Vogel

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Netflix Campagne

Meer in channel Advertising

Volg ons


Van onze partners

Whitepapers

Populaire blogs

Adfo Events