Mobiele marketing meest persoonlijk

Redactie | 6 februari 2006, 0:00

'Brand in the hand marketing' wordt het wel genoemd: marketing via de gsm en aanverwante mobiele apparaatjes. Een méér directe en persoonlijke vorm van branding en marketingcommunicatie is niet denkbaar.

Wie zich nu meteen op mobiele marketing wil storten, moet een paar dingen weten. Ten eerste over de doelgroep: die is in de eerste plaats natuurlijk jong, maar vergeet ook vooral de wat oudere doelgroep met een relatief hoog inkomen en interesse in technologie niet. Ten tweede over de context: het draait allemaal om interactiviteit op een zo persoonlijk mogelijk niveau. De consument kan worden aangesproken op het moment en de plaats waar hij of zij het meest ‘vatbaar’ is voor de boodschap.

Dat bepaalt ook voor een belangrijk deel de meerwaarde ten opzichte van traditionele marketing. Brand in the hand marketing kan via value added content meer bereiken, omdat het de gebruiker dingen aanbiedt die echt zijn interesse hebben. Dingen die trouwens niet perse direct hoeven te leiden tot de aankoop van een product. Juist deze zogenoemde second order consumer activities (zoals online spelletjes, gratis downloads, prijsvragen) zijn essentieel voor de dialoog (en binding) tussen merk en klant.

Bron: MIT Sloan Management Review

Deze samenvatting komt uit Marketing International, onze maandelijkse verzameling van het belangrijkste buitenlandse marketingnieuws.

Over de auteur

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Volg ons


Whitepapers

Populaire blogs

Adfo Events