Merk & Strategie

Michiel Mol lanceert wodkakarameldrankje Caramol na geslaagde crowdfundingcampagne

Redactie | 20 juni 2017, 15:58

Er werd zes ton opgehaald in plaats van de verwachte 3,5. Mol: ‘Dat maakt een versnelde introductie in de UK mogelijk.’

Vorige week werd middels een feestelijke inaugeratie (Klibansky Brand Store in de P.C. Hooftstraat) een nieuw spirits-brand in de markt gezet: Caramol. Het nieuwe Nederlandse drankje komt uit de koker van de Nederlandse ondernemer Michiel Mol (onder andere bekend van internetcommunicatiebureau Lost Boys). Het drankje dat gemaakt is op basis van wodka en karamel wordt door de initiatiefnemers omschreven als ‘nu al erg populair in de partyscene’. Caramol wordt geproduceerd door de Schiedamse destillateur Herman Jansen (producent van onder meer Sonnema, Jachtbitter kruidenlikeur en Café Marakesh Coffee Liqueur).

Londen
Michiel Mol zocht bij aanvang naar een funding van 350 duizend euro, maar het middels crowdfunding bij elkaar gebrachte startbedrag kwam uit op zo’n zes ton. Mol zegt dat een versnelde introductie in de UK daarmee versneld mogelijk wordt. ‘Met onder andere de high-end clubs in Londen.’ Volgens Mol heeft Caramol een propositie die binnen de categorie spirits nog niet is ingevuld.

De crowdfundingcampagne werd met onderstaande video ondersteund.

 

Over de auteur

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Caramol Michiel Mol Crowdfunding

Meer in channel Merk & Strategie

Volg ons


Van onze partners

Whitepapers

Populaire blogs

Adfo Events