Merk & Strategie

Merken Top 40: Albert Heijn wint weer in week 45

Redactie | 18 november 2016, 6:45

Rabobank stijgt naar plek 2.

De nummer twee van vorige week, Jumbo, zakt een plek verder naar beneden.

De andere speler uit de top 3 van vorige week, Lidl, zakt ook een aantal plekken deze week en staat nu op plaats 6.

De daling van Lidl wordt veroorzaakt door een daling in de scores op zowel bestedingen als social.

Rabobank daarentegen doet goede zaken deze week en stijgt naar plaats twee, deze stijging wordt veroorzaakt door hogere scores op alle drie de factoren (waardering, bestedingen en social).

De top 3 van deze week wordt compleet gemaakt door Kruidvat, ten opzichte van vorige week stijgen zij een plaats.

Top 10
Verder doen binnen de top 10 ING, KPN, NS en Ziggo het goed, met name ING laat een flinke stijging zien ten opzichte van vorige week.

De hoogste nieuwe binnenkomer deze week is Blokker, na twee weken afwezig te zijn in de lijst, komen zij nu binnen op plaats 17.

Andere binnenkomers die het goed doen zijn Toyota, Heineken en Coolblue. Merken die deze week een aantal plaatsen zakken zijn onder andere Samsung, ANWB en Nivea.

De hoogste nieuwe binnenkomer van vorige week, Mercedes Benz, daalt deze week een flink aantal plaatsen. Het merk laat op alle drie de bronnen lagere scores zien deze week.

Over de auteur

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Merken Top 40 Albert Heijn Jumbo

Meer in channel Merk & Strategie

Volg ons


Van onze partners

Whitepapers

Populaire blogs

Adfo Events