Luisteren naar de klant: 3 tips van Coca-Cola

Elsbeth Eilander, redactie | 5 maart 2012, 12:46

Hou luister je het beste naar je klant, en hoe haal je er ook resultaat uit? Coca Cola verzamelde alle social media best practices, keek naar de overeenkomsten qua social media monitoring, en filterde daar 3 tips uit.

Focus op hoofdzaken. Bekijk voor ieder merk wat de hoofdpunten zijn en hou daar aan vast. Wanneer je dan je monitoringtools inzet, kun je veel makkelijker resultaten meten. Voor Coca-Cola betekende het bijvoorbeeld dat ze hierdoor tijdens een campagne kritische conversaties in 32 talen met elkaar konden vergelijken.

Gebruik een standaard metric. Als je zoveel gesprekken te managen hebt, hou het dan bij basic metrics, en meet de zaken die iedereen meet.

Identificeer en train ‘kampioenen’. Om intern mensen enthousiast te krijgen, moet je op zoek naar de ‘enthousiastelingen’ en de ‘succesvollen’. Train ze op goed luisteren naar de klant, en zij kunnen op hun beurt anderen trainen om de tools correct te gebruiken.

Bekijk de presentatie van Natalie Johnson (Coca Cola) op

from on .

Over de auteur

Elsbeth Eilander
Adjunct-hoofdredacteur Adfo Groep-redactie Lees meer over Elsbeth Eilander

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Monitoring Social Media Coca-Cola