Marketing Technology

KFC leert medewerkers kip frituren in een VR-escaperoom

Redactie | 28 augustus 2017, 14:08

Wieden & Kennedy Portland is het bureau achter het trainingsprogramma

Fastfoodketen Kentucky Fried Chicken (KFC) heeft een nieuwe manier om medewerkers te trainen: via een escaperoom in virtual reality (VR). Het programma 'The Hard Way - a KFC Virtual Training Escape Room' is ontwikkeld door Wieden & Kennedy Portland voor het Oculus-platform.

Training
De medewerker-in-spe zet een VR-bril op en waant zich in een escaperoom (red. een kamer waar puzzels en raadsels aanwezig zijn die jij moet zien te ontdekken en oplossen om de kamer binnen een bepaalde tijd te verlaten). In deze virtuele ruimte krijgt hij een persoonlijke training van KFC-oprichter Colonel Sanders. Met allerlei hints en tips ontdekt de leerling hoe hij gefrituurde kip moet maken op de traditionele KFC-manier (the Hard Way).

Nadat hij de vijf stappen (inspecteren, schoonmaken, paneren, uit laten lekken en frituren) onder de knie heeft, mag de medewerker terug naar de echte wereld.

VR als logische keuze
Jonathan Minori van Wieden & Kennedy: 'We vinden het leuk om te experimenteren met nieuwe tools en media om verhalen te vertellen. VR was een logische keuze om een meeslepende ervaring te creëren voor medewerkers van KFC. Het concept van de escaperoom combineert training, entertainment en KFC's iconische oprichter.'

In onderstaande trailer voor de VR-training is Colonel Sanders nogal angstaanjagend en de vormgeving lijkt onderwets. In hoeverre het filmpje overeenkomt met het VR-spel kunnen we niet beoordelen, want het programma is exclusief voor medewerkers van KFC.

 

Over de auteur

Reacties op dit artikel (1)

Comment author avatar
Avatar

Linda

(14 september 2017, 10:41)
Think about it, this can be a nice way to PR the brand.
http://piknu.me/

Gerelateerde items vr Virtual Reality escape room

Meer in channel Marketing Technology

Volg ons


Van onze partners

Populaire blogs

Adfo Events