Merk & Strategie

Jouw product in de Bijenkorf? Warenhuis zoekt vrouwelijke ondernemers

Redactie | 16 januari 2017, 16:58

Warenhuisketen lanceert campagne rondom krachtige vrouwen

In een nieuwe campagne zet Bijenkorf 11 krachtige vrouwen in de schijnwerpers met een fotoserie van fotografe Robin de Puy. Daarnaast is warenhuisketen op zoek naar vrouwen die een eigen product willen verkopen in de Bijenkorf.

Zij kunnen zich tot 20 januari aanmelden. De storemanager en een inkoper van het dichtstbijzijnde filiaal kiezen een winnares. Haar product wordt vanaf eind februari tijdelijk opgenomen in het assortiment van de dichtstbijzijnde winkel.

Hoofdrolspeelsters

De volgende vrouwen zijn onderdeel van de campagne:

Elke van Achterberg | Professioneel rolstoel schermster
Stephanie Afrifa | Cultureel ondernemer
Michaela DePrince | Ballerina bij het Nationale Ballet
Fidan Ekiz | Journaliste, documentairemaker
Ninke Gijzel | Inkoopdirecteur de Bijenkorf
Sophie Hilbrand | Programmamaker
Gerda Link | Kunstenares
Lucia Rijker | Coach, inspirator
Angélique Schmeinck | Meesterkok, entrepreneur
Hanna Verboom | Actrice, sociaal ondernemer
Leonie Woerdeman | Hoofd plastische chirurgie Antoni van Leeuwenhoekziekenhuis

Over de auteur

Reacties op dit artikel (13)

Comment author avatar
Avatar

Carena@unica-carena.nl

(16 januari 2017, 20:39)
Ik wil me graag aanmelden.
www.unica-carena.nl
Avatar

Suzanne Smits van Oyen-Bech

(17 januari 2017, 16:20)
Mijn bedrijf heet BYBECH en ik verkoop sjaals. Sjaals met een verhaal en met een medische achtergrond!
Mijn vader Lars Bech had als hobby microscopische kristalfotografie,
Hij maakte preparaten van chemische stoffen maar voornamelijk van farmaceutische stoffen. Ik heb 5 foto's uitgezocht en deze laten printen op wol en zijde.
LITORE: preparaat gemaakt van Meloxicam (een middel tegen o.a reuma.
VENICE: preparaat gemaakt van Paracetamol/Aspirine
PAVONE: preparaat gemaakt van Formeterol (middel tegen astma)
IRIS: preparaat gemaakt van Decitabine (middel tegen leukemie)
RAINBOW: preparaat gemaakt van Oxaliplatin (middel tegen darmkanker)
De sjaals zijn 100 x 200 cm
Mijn website: www.bybech.com
https://www.facebook.com/Bybech-208195802894810/
Met vriendelijke groet,
Suzanne Smits van Oyen-Bech
06 290 351 54
Avatar

Lisa Arjoon

(17 januari 2017, 21:34)
www.lav-all.nl
Lees de homepagina en raak geinspireerd!
Avatar

Mike

(18 januari 2017, 15:54)
Goed plan. lekker in hokjes blijven denken. Zwart-Wit, man-vrouw
pfffffff
Avatar

Sophisticatedgold

(18 januari 2017, 18:00)
www.sophisticatedgold.nl
Avatar

Jeannine

(18 januari 2017, 21:31)
www.blubloxx.com
Avatar

evelien@rescued.nl

(19 januari 2017, 12:36)
Graag doe ik mee aan de 'She story' met Bijenkorf!
Ik ben Evelien Preisser
Mijn bedrijf heet RESCUED
evelien@rescued.nl

RESCUED is a manufacturer of interior products and accessories under its own label. RESCUED is a Dutch brand and consists of a collection of Home & Living products created by reusing materials (upcycling). RESCUED as a brand stands for design with a twist but also for reuse, sustainability and social commitment.

THE STORY:
Look at the world through positive eyes and you’ll see treasures everywhere. That’s how we create RESCUED design. We transform leftovers and waste into wonderful originals. Surprising beauties with a good story. Sometimes as limited edition, the Rescued creations get a new life with visible tracks of the old life.
Happily manufactured by skilled craftsmen with disabilities.
FROM WASTE TO WONDERFUL!

Zie voor een indruk van de producten:
www.rescued.nl


Avatar

Ingrid Lijffijt

(19 januari 2017, 20:52)
Ik ben al 30 jaar fan van de Bijenkorf! Een droom komt uit als onze natuurcosmetica deel uit maakt van het assortiment van de Bijenkorf.
Wij vermooieren vrouwen en mannen met gezonde cosmetica van betaalbaar tot luxe. Elk merk heeft mooi verhaal, zit boordevol prachtige aktieve ingrediënten of is zelfs zo puur dat je het kan eten zoals Tasty Skincare. Heb je eenmaal natuurcosmetica gebruikt dan ben je zo blij dat je nooit anders meer wilt. We geloven in de SoloBioMooi-doet-niet-zo-moeilijk-houding. Ook geopende producten mogen gewoon retour.
Kijk eens op SoloBioMooi.nl.
Hartelijke groet,
Ingrid

Mooi maakt blij, blij maakt mooi!

Avatar

Mike

(20 januari 2017, 9:32)
@Ingrid

"We geloven in de SoloBioMooi-doet-niet-zo-moeilijk-houding"
Wat een heerlijk hoeveelheid onzin.
Avatar

Joyce van der Storm

(20 januari 2017, 17:00)
Wat een ontzettend leuk initiatief!!
Ik zou het fantastisch vinden om hier aan mee te kunnen doen!
Ik zie dat de inschrijving tot 20 jan. is, maar ik reageer toch maar!

Mijn bedrijf heet Joyline-Creations en ik verkoop prachtige sieraden die van buffelhoorn gemaakt zijn.
Buffelhoorn is een restmateriaal, waar de meest fantastische sieraden van gemaakt worden. Draagbaar van jong tot op hoge leeftijd, van hippie tot chique. Stijlvol, stoer, hip.
Zie voor een indruk van het buffelhoorn, mijn site: www.joyline-creations.nl
Facebook:Joyline-Creations

Met vriendelijke groet,
Joyce van der Storm
Avatar

Lara

(26 januari 2017, 11:09)
A She Story?

Over hoe ik mij belazerd voelde door mijn favoriete winkel.

Vanaf half januari t/m 8 maart 2017 viert de Bijenkorf de vrouwelijke kracht.

“A She Story-vrouwelijke ondernemers gezocht” biedt een platform voor alle vrouwen en hun talenten. Ambitieuze lokale vrouwelijke ondernemers konden zich tot 25 januari aanmelden. Daarmee zouden zij kans maken om hun product tijdelijk te verkopen in de Bijenkorf, een droom van velen en een boost voor je bedrijf.

Toch waren veel vrouwen teleurgesteld. Heel erg teleurgesteld. Niet omdat zij ‘verloren’ en geen plekje bij de Bijenkorf kregen, maar precies om datgene dat de Bijenkorf pretendeerde zo belangrijk te vinden: “Vrouwen die een product maken dat meer aandacht verdiend, aandacht geven”.

Je steekt natuurlijk tijd in je aanmelding, veel tijd. Vriendinnen worden gevraagd de tekst nog eens na te lezen, want zoals de Bijenkorf zelf zegt: Dit is de kans om je droom waar te maken. Een paar avonden doorwerken is het wel waard. 25 januari prijkt in de overvolle agenda’s. Om 15.00 check je voor de laatste keer nog de criteria en om 18.50 klik je dan eindelijk op “Verstuur”. In spanning natuurlijk, want dit is belangrijk.

“Beste ondernemer/aanmelder,
Het is niet meer mogelijk je in te schrijven voor ‘a She Story - vrouwelijke ondernemers gezocht’.
De inschrijving is op 25 januari 2017 om 18.00 uur gesloten wegens grote belangstelling.
Correspondentie hierover is niet mogelijk.”

De Bijenkorf heeft ergens tussen 15.00 en 18.00 de spelregels veranderd.
Zowel op de site als in de voorwaarden is nu toegevoegd: “Aanmelden kan tot en met woensdag 25 januari 18.00 uur wegens grote belangstelling. Na 18.00 uur is je inschrijving niet meer geldig en kan er niet meer over de inschrijving gecorrespondeerd worden.”

Nu zijn wij benieuwd hoeveel vrouwen zich hierdoor nogal belazerd voelden, want dit is niet ok. “Vrouwelijke ondernemers de aandacht geven die ze verdienen” geldt kennelijk niet voor vrouwen die na 18.00 nog hun verhaal wilden doen.
We vragen ons ook erg af waar de grens lag, en of dit van tevoren bepaald is. Je kunt namelijk ook anderen aanmelden, en elk filiaal heeft zijn eigen jury (terwijl alles in eerste instantie via één mailadres binnenkomt).

Ik schrijf dit namens in vriendin, die gezien de situatie nu liever even anoniem blijft.
Avatar

info@pistolozzi.nl

(16 februari 2017, 16:14)