Marketing Technology

JCDecaux en Qlocktwo geven tijd weer op buitenreclame

Christian Manuputty, redactie | 5 oktober 2016, 15:42

Aantrekkelijke klok in spreektaal zichtbaar op digitale Mupi’s van JCDecaux.

Spreektaal

Op de schermen, te vinden in Amsterdam, Rotterdam en Utrecht, is een moderne klok van Qlocktwo te zien. In Amsterdam zijn de Mupi’s te vinden bij Centraal Station, Damrak en Leidseplein. De tijd wordt in spreektaal weergegeven, de tekst wisselt per vijf minuten. Op deze manier staat er bijvoorbeeld ‘het is vijf over tien’ of ‘tien voor half vijf’. Er zijn twee klokken zichtbaar: de tijd in het Nederlands en in een andere taal.

Out of Home

‘In de huidige 24-uurs-maatschappij leeft iedereen met een schuin oog op de tijd’, zegt Bart de Vries, commercieel directeur bij JCDecaux Nederland. ‘Qlocktwo demonstreert hoe adverteerders niet alleen puur met reclame, maar ook met creatieve content hun product onder de aandacht kunnen brengen. Content die tegelijkertijd een relevante dienst is, zoals een publieke klok waarop je zonder extra handeling in één oogopslag de tijd kunt zien. Dit is een mooi voorbeeld van een Out of Home Advertorial.’

Het ontwerp van Qlocktwo wordt internationaal geroemd en is onder meer bekroond met de redDot Design Award en een iF Product Design Award.  De buitenreclamevariant van de digitale klok van Qlocktwo is het resultaat van een samenwerking tussen JCDecaux en Outatime Consultancy. 

Over de auteur

Christian Manuputty
Redacteur bij Adfo Groep voor Adformatie, Communicatie Online en Marketing Online. Lees meer over Christian Manuputty

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Jcdecaux

Meer in channel Marketing Technology

Volg ons


Van onze partners

Whitepapers

Populaire blogs

Adfo Events