IBM: steeds meer online verkoop via mobiel

Kari-Anne Fygi, redactie | 16 januari 2012, 9:36

De online retailsector in de Verenigde Staten is in december 2011 met 7,5 procent gegroeid is ten opzichte van december 2010, concludeert IBM op basis van eigen onderzoek.

Deze groei volgt op een nog succesvollere maand november die sterke groeicijfers liet zien ten opzichte van vorig jaar, met name op Black Friday en Cyber Monday, de uitverkoopdagen na Thanksgiving.

13,4 procent van de online aankopen gebeurde via een mobiele telefoon of tablet, een ruime verdubbeling ten opzichte van vorig jaar.

Mobiele aankopen werden vooral gedaan vanaf een Apple-apparaat, zoals een iPhone (5,2 procent) of iPad (4,3 procent). Android staat op de derde plaats (4,1 procent).

Groot-Brittannië laat vergelijkbare cijfers zien. In december 2011 was de groei van de online retailsector daar ruim vijf procent (5,4) ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. November was een nog betere maand met een stijging van 21,5 procent op 28 november en 30 procent op 5 december vergeleken met deze dagen in 2010. Bijna 13 procent van de aankopen in december gebeurde met een mobiele telefoon of tablet; een stijging van 186,5 procent ten opzichte van 2010. Toen gebeurde 4,5 procent van alle aankopen via een mobiel apparaat, aldus IBM.

Over de auteur

Kari-Anne Fygi
Journalist, blogger, eindredacteur van Tijdschrift voor Marketing & Adformatie (Adfo Groep). Lees meer over Kari-Anne Fygi

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Ibm Tablet Online Retailsector