Merk & Strategie

Hudson’s Bay en La Place zijn dichtbij horecadeal

Redactie | 23 augustus 2016, 14:45

La Place-eigenaar Jumbo verwacht snel aankondiging te kunnen maken.

Jumbo zegt in een toelichting op zijn halfjaarcijfers dat de gesprekken met het Canadese Hudson’s Bay over een eventuele samenwerking met La Place ‘bijzonder constructief’ verlopen. Zo zegt de financiële baas van Jumbo, Ton van Veen, tegen het NRC.

De restaurantketen valt sinds februari onder Jumbo. Mede dankzij de opening van zes nieuwe vestigingen is de omzet de afgelopen maanden met 11 procent gestegen.

In mei werd bekend dat Hudson’s Bay in Nederland 20 warenhuizen onder de vlag Hudson’s Bay en Saks Off 5th wil openen. Daarna zocht het bedrijf contact met La Place als potentiële horecapartner.

Ton van Veen: ‘We maken goede stappen vooruit. Ik denk niet dat het heel lang duurt voordat we een aankondiging kunnen doen.’

Marktaandeel
De omzet van de Jumbo Groep steeg de eerste helft van 2016 met 13,4 procent tot 3,6 miljard euro. Het marktaandeel van Jumbo, dat 580 winkels telt, schommelt tussen de 18,5 en 19 procent. AH zit op 35 procent.

Bij de presentatie van de halfjaarcijfers maakte Jumbo ook bekend dat het de Centrale Slagerij in Beilen voor een onbekend bedrag verkoopt aan vleesverwerker Meat Friends. De slagerij in Drenthe, waar 103 mensen werken, kwam in het bezit van Jumbo door de overname van Super de Boer, in 2009.

Van Veen over de verkoop: ‘Wij zijn een supermarktbedrijf. In het maken van gehaktballen en karbonaadjes zijn anderen beter.’ Niemand van de medewerkers wordt overigens ontslagen.

Over de auteur

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Jumbo La Place Hudson's Bay

Meer in channel Merk & Strategie

Volg ons


Van onze partners

Populaire blogs

Adfo Events