Greencode hoopt duurzaam zichtbaar maken

Kari-Anne Fygi, redactie | 7 februari 2012, 10:35

Greencode is een crossmediaal concept voor duurzame communicatie, dat zich op dit moment nog in de pilotfase bevindt.

is een informatie- en interactieplatform. Het moet ‘duurzaamheid en mvo in gebouwen en organisaties’ in beeld brengen. Eigenaren en gebruikers van gebouwen kunnen hiermee op hun locatie(s) aan klanten, gasten en bezoekers laten zien wat in hun gebouw duurzaam is en wat hun organisatie doet op het gebied van mvo.

Bezoekers van gebouwen kunnen als ze het Greencodelogo zien, de QR-code in het logo met de smartphone scannen. Vervolgens lezen ze op hun smartphone duurzaamheidsinformatie over het gebouw of de specifieke ruimte waar ze op dat moment staan. De informatie wordt gerangschikt in vijf categorieën: gebouw, energie, interieur, mobiliteit en organisatie. Via een informatiepagina kunnen deze bezoekers in contact komen met de leveranciers op het gebied van duurzaamheid.

Over de auteur

Kari-Anne Fygi
Journalist, blogger, eindredacteur van Tijdschrift voor Marketing & Adformatie (Adfo Groep). Lees meer over Kari-Anne Fygi

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Greencode Duurzaam Mvo