Merk & Strategie

Geen zonsverduistering, maar een ‘Banana Sun’ van Chiquita

Christian Manuputty, redactie | 9 augustus 2017, 14:32

En niet één, maar tweemaal een Banana Sun.

Op 21 augustus zal er een totale zonsverduistering te zien zijn in de Verenigde Staten. Verschillende merken proberen daarop in te spelen met hun campagnes. Zo ook bananenmerk Chiquita.

Volgens Chiquita zal er op 21 augustus niet alleen een zonsverduistering te zien zijn. Het bananenmerk stelt namelijk dat er een verschijnsel zal plaatsvinden dat veel interessanter is. De maan zal tijdens het verduisteringsproces op twee momenten deels de zon verduisteren, waardoor de zon een banaanvorm krijgt. Dit wordt ook wel de Banana Sun genoemd, aldus Chiquita.

Naast de campagnevideo met deze boodschap is er een speciale website gelanceerd waar onder andere wordt afgeteld tot de Banana Sun. Verder worden veelgestelde vragen beantwoord in een FAQ-sectie, die FABSQs (Frequently Asked Banana Sun Questions) wordt genoemd. Daarnaast valt op deze website te lezen dat het bananenmerk vanaf 20 augustus speciale veiligheidsbrillen zal uitdelen bij het Flatiron-gebouw in New York.

Er zal ook een livestream online worden gezet van de Banana Sun en vanaf 14 augustus zal een Chiquita-chatbot via Facebook Messenger fans vertellen op welk tijdstip de Banana Sun zichtbaar zal worden in hun woonplaats.

Wieden+Kennedy heeft voor deze campagne samengewerkt met Funny or Die.

 

Over de auteur

Christian Manuputty
Redacteur bij Adfo Groep voor Adformatie Online, Communicatie Online en Marketing Online. Lees meer over Christian Manuputty

Reacties op dit artikel (1)

Comment author avatar
Avatar

L.Bell

(15 augustus 2017, 11:15)
Er wordt gesproken dat de eclips 2 uur en 40 minuten duurt , dit is fout . Het is maximaal 2 minuten en 40 seconden . Dat is een heel groot verschil .

Gerelateerde items Chiquita

Meer in channel Merk & Strategie

Volg ons


Van onze partners

Whitepapers

Populaire blogs

Adfo Events