Merk & Strategie

Foodora lanceert eerste tv-reclame in Nederland

Claartje Vogel, redactie | 3 november 2016, 13:36

Bureau Noise ontwikkelde de internationale campagne

Fietsbezorgservice Foodora lanceert voor het eerst een tv-reclame. Het van oorsprong Duitse bedrijf begint met commercials op de Nederlandse tv.

Voor het eerst

‘Voorheen communiceerden we alleen lokaal, maar nu we aan het eind van het jaar in zeven Nederlandse steden actief zijn, kunnen we voor het eerst los met een landelijke tv-reclame’, zegt Vincent Bosman, countrymanager Foodora Nederland.

In de campagne speelt een jong stel de hoofdrol. Ze bespreken wat ze willen eten vanavond en kijken op de Foodora-app. Wanneer ze een restaurant aanklikken, verandert hun woonkamer in het desbetreffende restaurant. Zo komen ze terecht in een Vietnamees restaurant, een hamburgertent en een sushi-bar.

Internationaal

‘Met deze campagne laten we food lovers zien met wat voor restaurants wij samenwerken’, vertelt Bosman. De commercial is te zien op tv, sociale media en in de bioscoop. De campagne gaat de komende maanden ook live in bioscopen in Finland, Zweden, Duitsland, Oostenrijk en Noorwegen.

Bezorgservice is in oktober 2014 gelanceerd in Duitsland en sinds mei 2015 in Amsterdam gevestigd. Inmiddels bezorgt het bedrijf in 10 landen en 43 verschillende steden. Je kunt gerechten online bestellen en de fietsbezorgers brengen de bestellen binnen 30 minuten bij je thuis. Het is een directe concurrent van , een fietsbezorgdienst uit Engeland. Ook bezorgt maaltijden in grote steden per fiets of e-bike.

Over de auteur

Claartje Vogel
Journalist en redacteur voor Adformatie, Tijdschrift voor Marketing en Tijdschrift voor Communicatie (Adfogroep). Lees meer over Claartje Vogel

Reacties op dit artikel (0)

Gerelateerde items Foodora Bezorgen tvreclame

Meer in channel Merk & Strategie

Volg ons


Van onze partners
Whitepapers
Populaire blogs
Adfo Events