Product & Design

Duurzame merken Unilever groeien 50 procent sneller

Redactie | 18 mei 2017, 13:06

De duurzame merken zijn gezamenlijk goed voor 60 procent van de totale groei.

De sterke focus van Unilever op duurzaamheid werpt vruchten af. Dat blijkt volgens de voedingsmiddelen- en wasmiddelgigant uit een analyse van zijn duurzaamheidsbeleid.

Zes jaar nadat het Brits-Nederlandse bedrijf begon met duurzaamheidsplannen groeien zijn duurzame merken 50 procent sneller dan de overige merken. De duurzame merken zijn gezamenlijk goed voor 60 procent van de totale groei, dat was vorig jaar nog 46 procent.

De duurzaamheidskoers van Unilever kwam eerder dit jaar nog onder druk te staan door een ongevraagd overnamebod van de branchegenoot Kraft Heinz. Unilever wees de avances af, maar beleggers bleken gecharmeerd van de Amerikaanse interesse, wat duidde op een voorkeur voor meer en snellere winst.

Bron: ANP

Over de auteur

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Unilever Duurzaamheid Duurzame Merken

Meer in channel Product & Design

Volg ons


Whitepapers

Populaire blogs

Adfo Events