Merk & Strategie

Dove strikt sterproducer Shonda Rimes voor het vertellen van persoonlijke ‘real beauty-verhalen’

Redactie | 19 mei 2017, 13:30

De producer van series als Grey’s Anatomy trapt af met een video over de dansende Cathleen die van haar omvang leerde houden.

Het nieuwste hoofdstuk in dikke ‘Real Beauty-boek’ van Dove luidt: ‘Dove Real Beauty Productions’. Daartoe zocht Dove in de USA de samenwerking met star producer (en scenarioschrijver en auteur) Shonda Rimes. Zij vertelt in de onderstaande video waarom ze het zo belangrijk vindt om het thema Real Beauty uit te dragen.

Donderdagavond is een belangrijke televisieavond in de Verenigde Staten omdat de hitseries Grey’s Anatomy en Scandals (beiden geproduceerd door Shondaland, het productiebedrijf van Rimes), worden uitgezonden. Gisteravond was tevens een belangrijk moment voor de Dove-campagne omdat het verhaal van Cathleen werd uitgezonden tijdens de finale-avond (laatste afleveringen) van de series. Het doel achter de verhalen is niet anders dan de eerdere inspanningen van Dove, namelijk om kijkers aan te moedigen om de definitie van echte schoonheid te verruimen. In Cathleens geval: mooi dik is niet lelijk. Dit is haar verhaal:

 

De minidocu van bijna drie minuten kent nauwelijks branding (alleen helemaal aan het einde even). Dat geldt niet voor de dertig-seconden-commercial die bij de campagne hoort. In onderstaande video ontmoet Cathleen Shonda Rimes. Daarin is te zien dat Rimes een idool is voor veel mensen in de VS.

 

 

 

 

Over de auteur

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Dove Real Beauty Productions Dove Real Beauty

Meer in channel Merk & Strategie

Volg ons


Van onze partners

Whitepapers

Populaire blogs

Adfo Events