Insights & Trends

Dit zijn de meest gedeelde Olympische reclames ooit

Claartje Vogel, redactie | 23 augustus 2016, 16:09

De helft van de top 10 bestaat uit Rio-campagnes

De video ‘We’re The Superhumans’ van Channel 4 is de meest gedeelde reclamespot van de afgelopen Olympische Spelen. Dat berekende Unruly, een wereldwijd platform voor video-advertenties. Dit bedrijf stelde een top 10 samen van de meest gedeelde Olympische videocampagnes ooit.

We're The Superhumans | Rio Paralympics 2016 Trailer

Meting sinds 2006

In de algemene ranglijst staan maar liefst vijf campagnes van de afgelopen editie. Unruly meet het succes van de online video’s sinds 2006. ‘Als je bedenkt dat YouTube in 2005 begon en Facebook in 2004, dan durven wij te stellen dat onze lijst vrij compleet is’, schrijft David Waterhouse, PR- en contentdirector bij Unruly.

Meest gedeelde video

De video van Channel 4 rondom de Paralympische Spelen werd 1,46 miljoen keer gedeeld via sociale media. Daarmee is het de meest gedeelde Olympische commercial van dit jaar en de een na meest verspreide video allertijden. De nummer één ooit is ‘Best Job’, een video van P&G uit 2012. Deze video is 2,44 miljoen keer gedeeld.

P&G / Best Job

Drie keer Nike

Dit jaar heeft Nike meerdere video’s gepubliceerd, in plaats van één grote campagne. Daardoor staat het merk drie keer in de top 10 van afgelopen jaar.

Top 10 meeste gedeelde Olympische video's ooit

  1. P&G – Thank You Mama – Best Job (London 2012) – 2,450,713 shares
  2. Channel 4: We’re The Superhumans (Rio Paralympics 2016) – 1,465,776 shares
  3. P&G – Pick Them Back Up (Sochi 2014) – 699,564 shares
  4. Under Armour: RULE YOURSELF | MICHAEL PHELPS (Rio 2016) – 473,635
  5. Canadian Institute For Diversity And Inclusion – Luge (Sochi 2014) – 324,161 shares
  6. P&G: Thank You, Mom – Strong (Rio 2016) – 200,913
  7. Nike – Find Your Greatness Commercial: The Jogger (London 2012)– 199,731 shares
  8. adidas – Team GB Don’t Stop Me Now (London 2012) – 198,987 shares
  9. Under Armour: RULE YOURSELF | USA WOMENS GYMNASTICS (Rio 2016) – 193,242
  10. Nike: Unlimited Youth (Rio 2016) – 187,384

Top 10 meest gedeelde Olympische video's in 2016

  1. Channel 4: We’re The Superhumans | Rio Paralympics 2016 Trailer – 1,465,776 shares
  2. Under Armour: RULE YOURSELF | MICHAEL PHELPS – 473,635
  3. P&G: Thank You, Mom – Strong | Rio 2016 Olympic Games – 200,913
  4. Under Armour: RULE YOURSELF | USA WOMENS GYMNASTICS – 193,242
  5. Nike: Unlimited Youth – 187,384
  6. United: Team USA Commercial: ‘One Journey. Two Teams.’ – 184,962
  7. Nike: Unlimited You – 154,693
  8. Gatorade: The Boy Who Learned to Fly | Usain Bolt – 128,254 shares
  9. BBC Sport: Rio 2016 Olympic Games: Trailer – 107,570
  10. Nike: Unlimited Together –  87,300

Over de auteur

Claartje Vogel
Journalist en redacteur voor Adformatie, Tijdschrift voor Marketing en Tijdschrift voor Communicatie (Adfogroep). Lees meer over Claartje Vogel

Reacties op dit artikel (0)

Gerelateerde items Olympische Spelen Rio Advertenties

Meer in channel Insights & Trends

Volg ons


Van onze partners
Whitepapers
Populaire blogs
Adfo Events